4.2 C
București
joi, 12 decembrie 2024
AcasăSpecialArrow si-a dezvoltat un program de protejare a marcilor

Arrow si-a dezvoltat un program de protejare a marcilor

Companie cu capital integral romanesc, Arrow International a intrat pe piata articolelor de pescuit inca din 1991, iar din ‘96 si pe cea a armelor si munitiilor.

Business-ul pornit dintr-un hobby, actionarii fiind impatimiti ai vanatorii si pescuitului, se cifreaza in acest moment la peste sase milioane de euro.
Obiectivul principal al companiei pentru urmatorii trei ani este cresterea cifrei de afaceri cu 50%, ceea ce va genera noi locuri de munca. Arrow are in prezent o cota de piata pentru echipamentele de vanatoare si cele de autoaparare de 50%, pentru articolele de pescuit aceasta urcand la 35%. Cele peste 5.000 de produse comercializate, fie ca sunt articole de pescuit, vanatoare, autoaparare sau sunt importate din 15 tari europene, dar si din SUA, China sau India.

Controlul chinezariilor
Desi cele mai mari fabrici care fac ustensile pentru pescuit se afla in China, conceptia, productia si controlul calitatii acestora se face sub stricta supraveghere a cunoscutelor branduri europene. Cu toate acestea, China ramane si tara contrafacerilor, cele mai renumite marci suportand etichetarea de produse ieftine si uneori chiar de unica folosinta. Firesc, asa-numitele chinezarii au patruns si pe piata romaneasca, ceea ce a determinat Arrow sa dezvolte un program de protejare a marcilor. "Astfel, s-a reusit, incepand de anul trecut, efectuarea unui control strict pentru chinezariile care intra in tara, in unele cazuri marfa putand fi confiscata, dar batalia produselor contrafacute continua", spune directorul general al Arrow International, Serban Matei.

Accizele incurajeaza evaziunea
O alta problema spinoasa a fost generata in domeniul echipamentelor de vanatoare de accizele de 100% aplicate pentru arme, accize care nu se aplicau si persoanelor fizice, legiuitorul facilitand astfel o grava concurenta neloiala intre persoanele fizice si cele juridice. "Suntem singura tara din Europa care are accize la arme. Mai mult, acestea sunt de 100%, armele fiind considerate un lux, in timp ce bijuteriilor li se impun numai 30% accize", a precizat Matei. In opinia acestuia, impunerea accizelor genereaza doua aspecte negative majore. Pe de o parte, exista falsa impresie ca aceste accize aduc bani la buget, dar comertul in domeniu este practic inghetat din cauza preturilor prohibitive. Astfel, sumele sunt cu mult mai mici decat cele care ar putea fi generate de celelalte taxe (impozit, TVA) in conditiile unui comert desfasurat la standarde normale. Pe de alta parte, existenta accizelor incurajeaza evaziunea fiscala prin practica neinregistrarii in factura externa de achizitie a unui pret mai mic decat cel real, practica aplicata atat de persoanele fizice, cat si de cele juridice.

Cele mai citite

Un milion de cărți din domeniul public disponibile pentru AI, cu ajutorul Harvard și Google

Harvard University, în colaborare cu Google, se pregătește să lanseze un set de date format din aproximativ 1 milion de cărți din domeniul public,...

Guvernul adoptă noi reglementări privind zborul aparatelor fără pilot la bord

Guvernul a adoptat, joi, un proiect de lege care extinde şi reglementează măsurile pentru controlul utilizării spaţiului aerian naţional, a sistemelor de aeronave fără...

Industria de amanet din România anticipează o creștere de cel puțin 20% în 2025

Valoarea pieței de amanet din România este estimată să depășească 2,5 miliarde de lei în 2024, ceea ce ar reprezenta o creștere de 25%...
Ultima oră
Pe aceeași temă