Firma The Imager – The Image Creator SRL a castigat licitatia organizata de Agentia pentru Strategii Guvernamentale (ASG) pentru o campanie de atragere la vot a cetatenilor. 415.000 euro este suma pentru aducerea romanului la urne.
Agentia pentru Strategii Guvernamentale a achitat 415.000 de euro pentru o campanie de atragere la vot a cetatenilor, cea mai mare suma, peste 390,000 de euro, fiind platita pentru serviciile de publicitate ale firmei Imager – The Image Creator SRL, care a castigat licitatia organizata de ASG. Campania se va derula in perioada 18-27 noiembrie, abia in ultimele zile ale campaniei electorale, si presupune difuzarea unui spot TV, respectiv a unui spot radio pe principalele posturi de radio si televiziune nationale si afisarea unui banner pe Internet. Contractele destinate derularii campaniei au fost atribuite, prin licitatie deschisa, firmei SC Danimated Studio SRL pentru servicii de creatie si productie, in valoare de 96.033 lei cu TVA inclus (25.000 de euro), respectiv firmei SC Imager – The Image Creator SRL pentru servicii de publicitate, in valoare de 1.489.166,99 lei cu TVA inclus (390.000 de euro).
"Scopul campaniei consta in cresterea gradului de constientizare in randul populatiei Romaniei cu privire la importanta alegerilor parlamentare, cresterea gradului de participare la vot la data de desfasurare a alegerilor, precum si cresterea gradului de informare a cetatenilor cu privire la noul sistem de votare uninominal prin trimiterea, prin intermediul bannerului, catre o sursa oficiala si relevanta, gestionata de Biroul Electoral Central: site-ul http://www.becparlamentare2008.ro", se arata in comunicatul ASG. Presedintele Asociatiei Pro Democratia Bucuresti, Viviana Anghel, ne-a declarat ca o astfel de campanie este binevenita intrucat multe persoane se decid "chiar conjunctural" sa vina la vot.
"In contextul introducerii votului in colegii uninominale, APD Bucuresti a constatat ca accesul la informatii credibile si utilizarea larga a acestora ramane problematic. Un exemplu frecvent este cel al Prefecturii Ilfov, careia APD i-a solicitat cu ocazia mai multor procese electorale lista strazilor arondate sectiilor de votare in conditiile in care institutia ar fi trebuit sa posteze pe site aceasta lista", ne-a declarat Viviana Anghel.