5.4 C
București
marți, 5 noiembrie 2024
AcasăInternaționalPresa scrisă se simte bine

Presa scrisă se simte bine

Între 15 şi 19 noiembrie au avut loc la Bucureşti mai multe conferinţe adunate sub titlul  „Zilele Biz”, destinate schimbului de experienţă din lumea afacerilor. Ultima zi a fost dedicată  în exclusivitate mass-media.

Cuvântul de ordine al sesiunilor de comunicare a fost în mod invariabil „criză”, folosit în varii sintagme: „criza presei scrise”, „peisajul media postcriză”, „revenirea din criză” sau „criza a reglat, de fapt, piaţa”. Cea mai interesantă dezbatere a fost cea intitulată „Piaţa de media, de la extaz la agonie. Înapoi în… viitor?”, din cadrul  seriei de conferinţe „OMD Predicts”, în care personalităţi din lumea presei scrise (şi încă citite), vorbite şi văzute (audio-vizualul, pe numele său oficial) au făcut o radiografie a presei româneşti şi s-au lansat în câteva previziuni parţial optimiste pentru ce ne va aştepta în anul 2011. 

25% din populaţia lumii citeşte un cotidian pe hârtie

Pentru a le răspunde celor care preziceau plini de siguranţă apocalipsa presei scrise, Claudiu Şerban, General Director EVZ Group, a făcut o demonstraţie simplă: 90% din cei prezenţi îşi notau ideile principale pe un carnet de notiţe, în timp ce numărul celor care foloseau laptopul era vizibil mai mic. „Vedeţi? Câtă vreme lumea va mai folosi pixul şi hârtia mai avem încă speranţe.” „Trecând apoi la prezentarea profesionistă, în power point, el a demonstrat cum, în urma unor studii serioase, în ciuda crizei financiare mondiale şi a globalizării internetului, un sfert din populaţia globului a păstrat încă obiceiul de a citi un cotidian în varianta sa pe hârtie, în special dimineaţa, la cafea, şi că publicul de ziare este unul seriosd şi stabil.

Cârcotaşul economist

Şerban Huidu, director de programe al SBS Group, a făcut un adevărat show din prezentarea sa, avertizându-i pe cei prezenţi să îl ia în serios pentru că este absolvent de ASE. În comunicarea sa, intitulată „Radioul, încotro?”, Huidu a comentat că, în ciuda aparenţelor, radioul nu este de fapt ameninţat de noile tehnologii: „Radioul va fi mereu companionul de dimineaţă al oamenilor. Nu văd pe nimeni care să se spele în zori de zi pe dinţi uitându-se pe smartphone sau să privească televizorul în maşină. Asta, dacă nu e vorba de Mister Bean”. El a mai adăugat că piaţa de radio este mult mai sigură şi mai ferită de criză pentru că nu depinde de distribuţie. Cârcotaşul de profesie nu s-a abţinut nici de la comentarii acide. El a calificat drept „nesănătoasă” presa românească în varianta sa mogulească, considerând că jurnaliştii din aceste zone ale mass-media au abdicat de la profesionalism şi deontologie, vânzându-şi pe bani mulţi condeiele şi conştiinţa. Făcând paralela radio-TV, Huidu a mai spus: „Oamenii de radio fac aproape totul din pasiune. Eu, de exemplu, deşi muncesc cel mai mult pentru emisiunile de la radio, banii pe care îi primesc de acolo reprezintă doar 10% din venitul meu lunar.”

Cele mai citite
00:01:31

VIDEO. Auchan Franța intenționează să concedieze aproximativ 2.400 de angajați

Lanțul de hipermarketuri francez Auchan a prezentat un plan de concedieri care amenință un total de 2.389 de locuri de muncă în Franța, inclusiv...

Harris închide campania în Philadelphia, Trump în Michigan. A început votarea

Ambele campanii proiectează optimism și se concentrează pe mobilizarea alegătorilor Campania a cunoscut întorsături uluitoare: două tentative de asasinat și o condamnare pentru fostul președinte...
00:01:31

VIDEO. Auchan Franța intenționează să concedieze aproximativ 2.400 de angajați

Lanțul de hipermarketuri francez Auchan a prezentat un plan de concedieri care amenință un total de 2.389 de locuri de muncă în Franța, inclusiv...
Ultima oră
Pe aceeași temă