– Un clip electoral pentru democratul Barack Obama, postat pe YouTube, s-a dovedit o arma cu doua taisuri.
– Mitul internetului ca spatiu liber de exprimare incepe sa se destrame.
Un expert al companiei Blue State Digital, specializata in consultanta privind utilizarea in PR a noilor media, care a realizat pagina web a candidatului democrat Barack Obama si campanii pentru organizatii liberale, a recunoscut ca el este autorul unui clip electoral inspirat din celebrul "1984" al lui George Orwell, in care este atacata rivala lui Obama, Hillary Clinton. Clipul postat pe YouTube a facut senzatie, fiind considerat revolutionar. Ceea ce nu mai surprinde acum, ca s-a aflat identitatea creatorului, un specialist si in computere, si in PR.
Philip de Vellis (33 de ani) a incercat sa minimalizeze scandalul, declarand ca a lucrat din proprie initiativa, in timpul liber, pe calculatorul sau de acasa, si ca orice persoana familiarizata cu programele de editare digitala ar fi putut realiza clipul. S-a intamplat doar ca aceasta persoana sa fie tocmai un expert simpatizant al lui Obama! De Vellis a mai anuntat si ca a demisionat de la Blue State Digital, in timp ce managerii companiei spun ca a fost demis. Clipul, inspirat dintr-un spot publicitar din 1984 al companiei Apple, a fost, intr-adevar, foarte vizionat (1,4 milioane de accesari din data de 5 martie, cand a fost postat), dar multi cred ca efectul este contrar celui scontat, impresia fiind defavorabila lui Obama. De altfel, chiar de Vellis a recunoscut ca acest clip nu este in stilul acestuia. Sustinatorii lui Hillary Clinton au ripostat, realizand si postand pe YouTube propria versiune a clipului "Apple – 1984".