Femeile de afaceri din Timisoara sunt renumite in zona pentru evenimentul anual monden pe care il organizeaza: Balul Sperantei. De sapte ani, la sfarsit de toamna, evenimentul aduna nu numai portofelele zo-nei Ð caci, in fond, strangerea de bani se poate face si prin intermediul televiziunilor, cu deja rutinatele tele-donuri, si prin subscriere publica si prin depunere directa -, ci si rezervele de imaginatie, de bunavointa si de prietenie din spatiul Banatului.
Tinta acestei editii, anuntata fara modestie de femeile de afaceri: un miliard. Ambitie serioasa, s-ar putea spune din primul moment, in conditiile in care un bal similar, organizat la Iasi anul trecut a atins abia 200 de milioane de lei (vechi, se intelege).
Balul timisorencelor a colectat in jur de 700 de milioane. Ce se intampla cu banii? Se duc spre actiuni caritabile care altminteri au putine sanse de a obtine fonduri. Nu investeste multa lume intr-o sala de asteptare de spital, de pilda, sau intr-o scoala de comuna indepartata, sau in refacerea unei biblioteci afectate de inundatii.
Pana la 15 septembrie toti potentialii beneficiari care au un proiect bine definit, cu o idee clara si cu obiective ce se incadreaza in sfera socialului, pot apela ca propunerea lor sa fie prioritatea numarul 1 pentru viitorul bal. Editiile de pana acum au aratat ca si pe langa banii colectati direct din bal femeile-antreprenor s-au implicat in sustinerea de proiecte, atat cat li s-a parut ca merita din zona noastra de interes, mai ales cand a fost vorba despre obiective pentru copii. Tinta: un miliard. Greu de obtinut, usor? Mult, putin? Picatura in marea nevoilor de tot soiul sau firul salvator pentru societate? Fiecare interpreteaza cum crede.
Pentru femeile de afaceri de aici balul este un soi de test in fata societatii. Un sondaj de opinie privind statutul social al femeii si gradul de obtinere a drepturilor egale cu barbatii in Romania post-decembrista releva faptul ca numai in afaceri femeile se simt sigure pe sine si pe picior de egalitate cu partenerii sociali.
Pe drumul concurentei sunt destule timisorence care au afacerea lor, bine pusa la punct, si care le confera statutul de independenta si de siguranta in societate. Spre deosebire de politica, unde dominatia masculina se lasa greu dislocata, sectorul economiei de piata pune in valoare tot ce are femeia mai interesant: imaginatie, curaj, apetit pentru nou, energie, forta lipsita de agresivitate.
Femeile de afaceri din zona noastra isi intaresc aceste atuuri si cu angajamentul social, cu implicarea in treburile firmei. Din cate cluburi de afaceri si societati de binefacere exista inregistrate oficial, macar daca doua-trei le-ar atinge performantele ar fi deja mai putine suferinte si mai mici nevoile de interventie in societatea banateana.