21.8 C
București
duminică, 29 septembrie 2024
AcasăSpecialSistem unic de monitorizare pe Dunare

Sistem unic de monitorizare pe Dunare

Traficul navelor pe Dunare via Rotterdam va avea parte de cel mai modern sistem de monitorizare. „RIS”, sistemul de informatii riveran, vine dupa cinci ani de studii de fezabilitate facute de expertii Comuniunii Europene. Principala tinta a acestui proiect este alcatuirea unui sistem unic de monitorizare a traficului astfel incat navele de transport sa primeasca in orice moment informatii utile pe orice sectiune a Dunarii. Directorul Administratiei Canalelor Navigabile Constanta, Valentin Zeicu, a declarat ca „RIS” este un proiect european, aprobat de Parlamentul European, in care tarile riverane Dunarii si cele care au o retea de canale navigabile au ca scopuri unificarea si aducerea la un standard tehnic unitar a sistemelor de monitorizare a traficului astfel incat ruta Constanta-Rotterdam sa fie facuta printr-un sistem compatibil. Totodata, referitor la portiunea ce traverseaza Romania Valentin Zeicu a mentionat ca din luna septembrie a acestui an va incepe programul de implementare a sistemului „IRIS”, ce se va intinde pe o perioada de trei sau patru ani. Autoritatile implicate spun ca cel tarziu pana in 2010 sistemul va functiona unitar. Efortul depus de partea romana pentru implementarea acestui program nu va fi unul foarte mare avand in vedere ca exista deja un sistem finalizat la inceputul anului 2002, a spus directorul CAN, insa vor trebui facute unele sacrificii pentru punerea rapida in practica a acestuia.

O mana de ajutor pentru industrie

Reinhard Pfliegl, reprezentantul Austriei din partea Ministerului Transporturilor, unul dintre cei care au participat la gandirea proiectului, a declarat ca „RIS” urmareste imbunatatirea transportului de containere si marfa pe Dunare, singurul concurent in momentul de fata fiind transportul rutier. Reinhard Pfliegl a mentionat ca proiectul are ca tinta principala sprijinirea industriei, avand in vedere ca pana in 2015 se urmarestea dublarea traficului pe Dunare. Unul dintre avantajele majore proiectului il reprezinta portul Constanta, dotat deja cu un sistem performant de monitorizare, care dispune de o posibilitate mare de depozitare si este usor accesibil navelor maritime de mare tonaj. Pana la punerea in functiune a sistemului se spera ca se va rezolva si problema Stramtorii Borfor acolo unde din cauza unui program traficul este ingreunat. Alexandru Serban Cucu, directorul general al Directiei Transporturilor din cadul Ministerului Transporturilor, a declarat ca in paralel cu acest proiect Romania va demara un proiect de urmarire a traficului pe toata sectiunea Dunarii ce traverseaza Romania. Impartit in doua faze, se spera ca pana la sfarsitul acestui an, cel tarziu in luna mai a anului viitor, programul sa fie finalizat. Alexandru Serban Cucu a mentionat ca acest proiect este finantat 80% prin program PHARE iar 20% din valoarea investitiilor va fi asigurata din fonduri ale ANR.

Cele mai citite

Norvegia renunță la acordarea automată a azilului pentru refugiații ucraineni

Guvernul Norvegiei a anunțat vineri că încetează de îndată politica de acordare automată a azilului pentru refugiații ucraineni, marcând o schimbare semnificativă în abordarea...

S-a găsit soluția ca platforma X să reînceapă să funcționeze în Brazilia

Platforma de social media X, deținută de Elon Musk, trebuie să achite o ultimă amendă în valoare de 10 milioane de Reais (aproximativ 1,9...

Economia României în declin: Încrederea s-a deteriorat în trimestrul al treilea

Încrederea în economia României a continuat să se deterioreze în septembrie și pe parcursul trimestrului al treilea, ceea ce indică o posibilă încetinire a...
Ultima oră
Pe aceeași temă