5.3 C
București
sâmbătă, 4 ianuarie 2025
AcasăSpecialPortul Constanta isi prezinta atuurile in fata Europei centrale

Portul Constanta isi prezinta atuurile in fata Europei centrale

Unul dintre cele mai importante avantaje ale Portului Constanta il reprezinta conexiunea acestuia cu Dunarea (Coridorul de Transport Pan European nr. VII), realizata prin Canalul Dunare-Marea Neagra. Acest avantaj strategic orienteaza intreaga strategie de dezvoltare a portului.

Acesta a fost, in linii mari, mesajul pe care Mircea Banias, directorul general al Companiei Nationale, Administratia Porturilor Maritime S.A. Constanta, Mircea Marius Banias, l-a prezentat la Budapesta, unde participa la cel de-al treilea Summit al Dunarii, care a inceput ieri, 18 octombrie, si se incheie astazi. Participarea directorului APMC la summit face parte din seria actiunilor ce au drept scop promovarea Portului Constanta la nivel european si international, actiuni ce au ca fundament totalitatea avantajelor puse la dispozitie de port, dar in special legatura cu Dunarea. La eveniment participa si o seama de oficialitati din Ungaria, Austria si tari riverane Dunarii, din cadrul Uniunii Europene, precum si exponenti ai intereslor comerciale de-a lungul Dunarii.
Printre oficialitatile prezente la eveniment se numara Foris Karamitos, director general DG Tren din cadrul Comisiei Europene, Otto Swetz, presedintele coridorului pan-european nr. VII – Dunarea, conducerea Via Donau – Austria, secretarul general al Inland Navigation Europe, precum si reprezentanti ai BERD si BEI. La evenimentul din capitala Ungariei este prezenta si o delegatie oficiala din partea Ministerului Transporturilor, Constructiilor si Turismului, din care fac parte Alexandros Galiatatos, secretar de stat in cadrul institutiei, si Alexandru Serban Cucu, director general in cadrul Directiei de Transport Naval a ministerului. Delegatia oficiala romana a participat la intalnirea cu presedintele si secretarul general al Centrelor Logistice din Ungaria, vizitand totodata cel mai mare centru logistic de pe teritoriul statului maghiar, obiectiv ce se intinde pe o suprafata de un milion de metri patrati.

Legatura cu Rotterdam

Mircea Banias a prezentat, ieri, avantajele si facilitatile oferite de Portul Constanta, precum si caracterul de factor-cheie pe care acesta il detine in ceea ce priveste dezvoltarea traficului pe Dunare. Astfel, legatura portului cu Dunarea permite, prin intermediul Coridorul Rin-Main-Dunare, conectarea celor doi poli europeni aflati la Marea Nordului (Portul Rotterdam) si la Marea Neagra (Portul Constanta), oferind totodata Portului Constanta posibilitatea de fi poarta de intrare sau iesire pentru marfurile aflate in tranzit dinspre si inspre Europa Centrala si de Est.
Mircea Banias a reamintit cu acest prilej faptul ca legatura Portului Constanta cu Dunarea – Coridorul VII, prin Canalul Dunare-Marea Neagra, creeaza o alternativa de transport cu 4.000 de kilometri mai scurta pentru marfurile care vin din Orientul Indepartat si Australia prin Canalul Suez si au destinatie Europa Centrala. Accesul facil spre Europa Centrala este asigurat de bunele conditii navigabile ale Dunarii de Jos si de numarul redus de ecluze (numai patru) pe sectorul dintre Constanta si Budapesta. Beneficiind de capacitati de transport mari, Dunarea este indicata drept modalitatea de transport cea mai eficienta si ecologica in hinterland, o alternativa la transportul rutier si feroviar pentru evitarea congestionarii traficului terestru si poluarii.

Strategia pentru
2007-2013

Cu ocazia aceluiasi eveniment organizat in capitala Ungariei, partea austriaca, si anume reprezentantii Via Donau, au prezentat proiectul COLD – COntainer Liner Service Danube – realizat in colaborare cu Portul Constanta, proiect ce a avut drept tema realizarea unui studiu de fezabilitate pentru deschiderea unei linii de servicii containere pe Dunare, intre portul Constanta si porturile dunarene din Austria, in prima instanta portul Krems. Mircea Banias, directorul general al APMC, a facut cunoscut si cu aceasta ocazie faptul ca, pentru orizontul de timp 2007-2013, strategia de dezvoltare a Portului Constanta vizeaza proiecte de infrastructura si de imbunatatire a conditiilor de operare in port, reprezentand o necesitate pentru intampinarea, atragerea si imbunatatirea traficului de marfuri in Portul Constanta, in special a traficului de tranzit. In acest sens, mare parte din aceste proiecte sunt localizate in partea de sud a portului, zona de dezvoltare viitoare care beneficiaza de adancimi mari si se afla in apropierea legaturii cu Dunarea, fapt ce va spori importanta portului Constanta in conjunctura comertului international.

Cele mai citite

FCSB anunță transferul lui Lukáš Zima, portarul de la Petrolul Ploiești

FCSB a anunțat transferul portarului ceh Lukáš Zima, în vârstă de 30 de ani, care vine de la Petrolul Ploiești. Noul goalkeeper va purta...

Nu a fost găsită o legătură directă între atacul din New Orleans și explozia din Las Vegas, afirmă FBI

FBI a confirmat că nu există dovezi clare care să conecteze atacul din New Orleans cu explozia unei mașini în fața hotelului Trump din...

România se pregătește să inaugureze aproape 300 km de autostradă și drum expres în 2025

Conform datelor oferite de Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) și analizate de ECONOMICA.NET, România ar putea inaugura în 2025 aproximativ 295...
Ultima oră
Pe aceeași temă