Peste 200 de firme au fost excluse, in acest an, din randul membrilor Camerei de Comert, Industrie si Agricultura (CCIA) Timisoara, motivul surprinzatoarei „epurari” fiind legat de neplata cotizatiei. Aceasta masura a fost dispusa de presedintele institutiei, Georgica Cornu, ca o replica la folosirea anumitor grupuri de firme, in marea majoritate rau-platnice, ca factor de presiune pentru impunerea unor proiecte sau candidati.
„Cand am candidat la functia de presedinte am promis ca voi pune Camera de Comert din Timisoara la dispozitia oamenilor de afaceri onesti. Primul pas a fost evaluarea membrilor Camerei si excluderea celor care si-au facut un obicei din a nu plati cotizatia de ani de zile. Acestia nu-si aminteau ca sunt membri decat la alegeri, cand erau folositi pentru exercitatea de presiuni, asa cum, de altfel, s-a intamplat si anul acesta. Pentru a preintampina si alte episoade de acest gen, am decis excluderea din organizatie a firmelor cu datorii”, a declarat Georgica Cornu.
Pe de alta parte, tot in acest an nu mai putin de 260 de firme au solicitat „inregimentarea” economica in cadrul CCIA, fiind atrase de serviciile si facilitatile oferite mediului de afaceri. „Avem imaginea unei institutii care organizeaza foarte multe evenimente, de aceea numarul celor ce solicita inscrierea este in crestere. Camera de Comert din Timisoara are, in prezent, peste 1.000 de membri. In 2006 am incercat sa aducem si sa prelucram cat mai multa informatie europeana, pentru ca trecerea la standardele UE sa fie cat mai lenta pentru mediul de afaceri local”, a precizat, la randul sau, secretarul general al CCIA, Menuta Iovescu.
In opinia sa, una dintre cele mai reusite actiuni din acest an a fost expozitia de francize, o manifestare de interes national care va fi reluata si in 2007. Ca un semn al impactului actiunii la nivelul intreprinzatorilor locali, trebuie mentionat ca si presedintele institutiei s-a hotarat sa ia o afacere in franciza.
Referindu-se la tendinta clasificarii membrilor pe criterii valorice, conducerea CCIA a anuntat ca, din 2007, va introduce categoriile „gold” si „silver” pentru toti cei care doresc sa foloseasca sigla ins-titutiei pe materialele de promovare a firmei.