5.2 C
București
miercuri, 13 noiembrie 2024
AcasăSpecialOdyssail - o regata prin istoria Mediteranei

Odyssail – o regata prin istoria Mediteranei

In Portul Tomis, printre zecile de barci si iahturi, se afla ieri si velierul Allegro. Nimic deosebit la prima vedere. Ambarcatiunea insa tocmai s-a intors din regata Odyssail, un eveniment pe glob, unde a castigat locul intai.

Odyssail combina emotia navigatului cu istoria si cultura, in concursuri organizate atat in Marea Mediterana, cat si in Marea Neagra. Allegro a participat la doua regate, ambele in Mediterana. Mihai Patrascu, capitanul echipajului, a declarat ca velierul a participat la clasa ORC Club, destinata barcilor de croaziera, care au echipaje de amatori, incadrate la categoria „family”. Nici unul dintre membrii echipajului nu are pregatire in domeniu, el fiind singurul care a obtinut un certificat de skipper. La bord s-au mai aflat Alina Fersedi, Codruta Anghelescu si Cristian Ilea, oameni simpli, cu preocupari diverse. Cea mai tanara navigatoare are 25 de ani si tocmai a absolvit Institutul de Arta Teatrala.

In Insula Lesbos

Allegro a participat la doua regate. Prima a fost impartita in doua etape. In prima zi s-a plecat din legendara Insula Lesbos, iar punctul de destinatie a fost Insula Cos, ambele apartinand de Grecia. Evenimentul a continuat tot in Marea Egee, din Insula Cos pana in Creta. Fiecare etapa a durat peste 30 de ore. La finalul celor aproximativ 340 de mile, Allegro s-a clasat pe primul loc. La regata au mai participat patru echipaje bulgaresti si doua romanesti. Cea de-a doua regata s-a desfasurat in jurul Cretei si a constat din patru curse mai scurte, de 35 de mile. Si aici, Allegro a castigat primul loc la grupa sa.

Construit manual

Ambarcatiunea are 8,8 metri lungime si poate atinge o viteza maxima de 9 noduri. A fost construita de tatal lui Mihai Patrascu, materialele folosite fiind lemnul si fibra de sticla. Nu a costat foarte mult, pentru ca acestea fusesera cumparate din 1989. Lemnul a stat la uscat o buna perioada, iar constructia efectiva a durat patru ani. Velierul a fost finalizat in anul 1993, cand a fost lansat la apa.

Povesti de lup de mare

Desi au mai participat la cateva regate, ultima a fost si cea mai „agitata”. „In largul Insulei Icaria am dat peste o furtuna de forta 8, cu valuri de doi metri. Am avut noroc pentru ca eram sub coasta”, spune Mihai Patrascu. Au existat si momente mai grele, de furtuni cu valuri de cinci metri. Au existat si momente cand, in furtuna, la cateva mile de tarm, s-a terminat motorina si vasul a ramas in voia fortelor naturii. In ciuda acestor evenimente, el este pregatit sa plece… in ocolul pamantului cu velierul. Mai are nevoie de cateva echipamente de navigatie, cum ar fi un genovez (vela din fata) sau un spineker, dar si de bani. „E greu sa stai cateva luni pe mare fara sa intri in porturi, iar aici ziua de stationare costa intre doi si 50 de euro”, spune actrita de 25 de ani, care, desi marturiseste ca acum doi ani nu stia nici macar unde este portul turistic Tomis, este acum un adevarat expert in navigatie.

Cele mai citite

Genoa colaborează cu „The Undertaker” pentru prezentarea primului echipament negru din istoria clubului!

Genoa a atras atenția în lumea sportului printr-o colaborare surprinzătoare, asociindu-se cu Mark Calaway, cunoscut sub numele de scenă „The Undertaker”, una dintre cele...

Rodrigo Bentancur, suspendat șapte meciuri pentru comentarii rasiste la adresa colegului Heung-Min Son!

Rodrigo Bentancur, mijlocașul uruguayan al echipei Tottenham, a fost suspendat pentru șapte meciuri de către Federația Engleză de Fotbal (FA), după un comentariu considerat...
00:01:22

VIDEO Marcel Ciolacu la Londra: „Statul român înțelege că fără sprijin pentru comunitate, tradițiile se pierd”

Premierul României promite investiții în educație, sănătate și sprijin pentru românii care doresc să revină acasă: „Numai prin servicii de calitate putem spera că...
Ultima oră
Pe aceeași temă