» Administratia locala spera sa obtina fonduri structurale pentru a repara zece noi linii de tramvai
Administratia Ciuhandu incearca sa obtina fonduri structurale pentru a deschide succesiv zece noi santiere ample la tot atatea linii de tramvai din Timisoara. Comisia de circulatie din cadrul Primariei a avizat stu-diul de fezabilitate pentru reabilitarea liniei cale de tramvai pentru cele zece noi trasee, un procedeu necesar la depunerea documentatiei pentru finantarile europene. Lucrarile ar costa peste 100 de milioane de euro si ar dura cinci ani. Reprezentantii administratiei locale ar dori sa primeasca 85% din fonduri de la UE.
Directorul Regiei Autonome de Transport Timisoara, Eugen Stanescu, a declarat ca santierele ar putea fi deschise in circa un an, dar totul depinde de accesarea banilor. "Proiectul trebuie trimis la Bucuresti pentru a obtine fonduri structurale, insa ne-am cam dezumflat cu fondurile astea, pentru ca sunt greu de obtinut. O sursa de finantare ar fi si bugetul local, dar si un imprumut", a precizat Stanescu. Rutele care ar trebui sa intre in lucru ar fi cele de pe strazile: stefan cel Mare, Calea Stan Vidrighin, Calea Buziasului, bd. Cetatii, Calea Bogdanestilor, Aleea Avram Imbroane-strada Spitalul Nou, strazile Ana Ipatescu-Victor Hugo-Alunis-Drubeta, strada Ardealul, strada Ioan Slavici si strada Polona. Lungimea retelei propuse spre reabilitare este de aproximativ 40 de km de linie cale. Cu aceasta ocazie se vor reface si drumurile trotuarele si retelele subterane.
Directorul Directiei Edilitare, Dumitru Andor, a explicat ca liniile-cale trebuie schimbate pentru ca sunt invechite, iar uzura determina producerea de zgomote si vibratii care conduc la deteriorarea tramvaielor, a liniilor, a drumurilor si podurilor, dar si a cladirilor din vecinatate.
"In cazul in care aceste lucrari de reabilitare vor mai intarzia, putem sa ne asteptam si la alte consecinte grave: intreruperi tot mai dese de circulatie pentru remedieri, cresterea numarului de deraieri si deranjamente, cresterea numarului de personal de intretinere si revizie a tramvaielor, dar si imposibilitatea introducerii de tramvaie moderne in circulatie", a atras atentia Andor.
TICKETING
Intr-un an de zile, timisorenii nu vor mai folosi bilete pentru a urca in mijloacele de transport in comun, ci cartele pe care le vor reincarca cu puncte la chioscuri special amenajate. Calatorii vor plati in functie de cat au mers, iar cartela va trebui validata la urcare si la coborare. Contractul de implementare al sistemului de ticketing va fi semnat astazi. Anual, in Timisoara circula circa 52 de milioane de calatori numai cu tramvaiul, ceea ce inseamna ca jumatate din timisoreni folosesc acest mijloc de transport.