6.1 C
București
vineri, 3 ianuarie 2025
AcasăSpecialInterzis a se pune punctul pe I

Interzis a se pune punctul pe I

Condamnati pe nedrept intr-o cauza cu care nu au avut nici o legatura, doi marinari romani au zacut timp de doi ani intr-o puscarie din Nigeria! Acum, printr-o minune, ei sunt la un pas de a reveni in tara. S-ar putea spune ca marinarii in cauza au avut un dram de noroc pentru ca altii in situatia lor risca sa putrezeasca in inchisorile din lumea a treia. Aceasta este, in anul 2005, soarta navigatorului roman ramas fara flota! Nu e pentru prima data cand scriem despre destinul sumbru al celor nevoiti sa se imbarce, ca simpli sclavi, pe navele unor armatori straini care-i folosesc pe post de carne de tun. O fac si altii, nu-i vorba, dar fara sa puna punctul pe i. Un anume I.T.C. s-a gasit sa le planga de mila celor peste 30.000 de navigatori romani ramasi fara slujba dupa ce intreaga flota comerciala a Romaniei, numarand peste 300 de nave, a disparut ca si cum nici nu ar fi existat vreodata. In locul lacrimilor de crocodil, s-ar fi cuvenit sa aflam de la domnia sa, care se erijeaza in cunoscator si specialist in materie de flota, unde s-au dus navele Romaniei si sub conducerea cui au fost ele praduite. Cum, insa, patronul sau cocheteaza cu noua Putere, intelegem jena dansului de a merge mai departe cu comentariul dedicat navigatorilor romani. Nu e cinstit sa vorbesti de efecte ocolind cauza! E o maniera parsiva aceasta formulare ambigua in legatura cu un caz mai mult decat dramatic Ð soarta navigatorilor romani. Opinia publica stie bine despre cine este vorba in propozitie, chiar daca dosarul „Flota” a ajuns un subiect interzis. Scandalul generat, zilele acestea, de privatizarea companiei „Petromin”, hacuita de celebrul Shogunul, mana dreapta a lui tata mare de la Cotroceni, ne-a readus in memorie marile diversiuni puse la cale de cei care au vaduvit Romania de celebra sa flota comerciala. Ca si in perioada imediata de dupa 1990, tot un grec pune pe jar autoritatile romane. Toti grecii care au dat „tunuri” in materie de flota, ca sa nu mai vorbesc de cazul „Rostock”, ne-au lasat cu buza umflata si au tulit-o la ei in tara! Intelegem grija domnului I.T.C. de a nu-i deranja pe unii exponenti ai Puterii. Ma refer, evident, la cei care au constiinta incarcata in ce priveste soarta flotei! Sigur, in privinta efectelor acestui dezastru, se pot emite la infinit tot felul de teorii, dar ele nu tin de foame celor peste 30.000 de romani lasati fara obiectul muncii de tot felul de indivizi care acum ne tin lectii despre morala si lupta impotriva coruptiei. Ca intr-o jalnica sceneta, nimeni nu este vinovat de disparitia flotei! Cine mai are curajul acum sa vorbeasca despre ea? In aceste conditii, ca sa nu te doara capul, e mai lesne sa nu pui punctul pe i.

Cele mai citite

„Vulcanul misterios” care a erupt în 1831 a fost în sfârșit identificat

În 1831, o erupție vulcanică extrem de puternică a avut un impact semnificativ asupra climei globale, răcind temperaturile medii anuale din emisfera nordică cu...

Scădere a înmatriculărilor auto în primele 11 luni din 2024

În perioada ianuarie-noiembrie 2024, numărul înmatriculărilor auto la persoane fizice și juridice a scăzut cu 15,06% comparativ cu aceeași perioadă a anului precedent, ajungând...

Autoritățile sud-coreene eșuează în tentativa de arestare a fostului președinte Yoon Suk Yeol

Tentativa de arestare a fostului președinte destituit al Coreei de Sud, Yoon Suk Yeol, s-a lovit de o rezistență puternică din partea susținătorilor săi...
Ultima oră
Pe aceeași temă