Finala Campionatului Mondial de Fotbal din Germania a fost speculata mediatic de catre una dintre firmele implicate in publicitatea outdoor din Timisoara, pentru a inaugura oficial ecranele-gigant pentru televiziune stradala. Amplasate in centrul comercial „Iulius Mall”, magazinul „Bega” si Piata Unirii, ecranele dinamice cu leduri de mari dimensiuni sunt ultima moda in publicitatea outdoor si transmisii TV pentru spatii publice.
Presedintele Sectiunii de Imprimerie, Tipografie, Editura si Publicitate al Camerei de Comert, Industrie si Agricultura Timisoara, Radu Dimeca, a anuntat ca una dintre firmele sale s-a aliat cu o companie chineza, care este unul dintre primii trei producatori de LED screen display din Asia, si va fi reprezentanta acesteia in Romania. Mai precis, societatea sa va importa panourile publicitare, le va vinde sau le va inchiria celor interesati sa le exploateze.
Meciul de duminica a fost un bun prilej de promovare a performantelor ecranelor-gigant, care, datorita luminozitatii, contrastului si culorilor, vor inlocui, in timp, clasicele panouri si bannere publicitare. Spre exemplu, ecranul TV montat in Piata Unirii, pe care au urmarit finala cateva mii de cetateni, are 23 de metri patrati, a costat aproape 200.000 de euro, iar imaginile au putut fi urmarite in detaliu de la cateva sute de metri.
In acest an, in Romania vor fi montate de catre firma timisoreana nu mai putin de 10 ecrane, din care patru vor fi amplasate in orasul de pe Bega si in judet, totalul investitiei fiind de aproximativ 2 milioane de euro. Consumul energetic al unui asemenea ecran-gigant este semnificativ – 40 kw/ora, iar pentru a se acoperi costurile si amortiza investitia, durata de functionare a unui panou trebuie sa fie de 12-13 ore/zi.