5.3 C
București
sâmbătă, 4 ianuarie 2025
AcasăSpecialDivergente intre PNL si PD din cauza autostrazii "Transilvania"

Divergente intre PNL si PD din cauza autostrazii „Transilvania”

Subiectul autostrazii Transilvania naste divergente in coalitia de guvernare. Potrivit presedintelui PD, Emil Boc, realizarea viitorului tronson dintre Bors si Brasov ramane o prioritate pentru noua Putere. Presedintele PNL, Calin Popescu-Tariceanu, afirma, insa, zilele trecute, ca pentru Guvern prioritara este construirea autostrazii de pe traseul Coridorului IV Paneuropean.
Intre timp insa, lucrarile la viitorul tronson dintre Bors si Brasov par sa se fi oprit definitiv. Reprezentantii companiei americane „Bechtel”, constructorul autostrazii, spera sa reia lucrul cat mai curand, insa liderii coalitiei aflate la Putere sustin ca exista o serie de probleme juridice legate de contractul cu firma care executa constructia.
Lucrarile la autostrada Transilvania au fost oprite la sfarsitul lunii iunie a acestui an. Reprezentantii „Bechtel” sustin ca au primit doar o mica parte din banii care li s-ar fi cuvenit in schimbul lucrarilor facute deja. In prima faza, cei mai multi dintre angajatii companiei au fost trimisi acasa si au primit timp de 90 de zile trei sferturi din salarii.
Din 15 septembrie, 530 din cei 685 de muncitori au fost concediati. Purtatorul de cuvant al „Bechtel”, Bogdan Sgarcitu, a anuntat ca reprezentantii companiei spera ca lucrarile sa fie reluate cat mai curand. In prezent, reprezentantii firmei negociaza cu angajatii Ministerului Transporturilor posibilitatea reluarii lucrarilor.
Presedintele PNL al Consiliului Judetean Cluj, Marius Nicoara, a declarat ca liderii politici ai coalitiei aflate la Putere doresc continuarea lucrarilor. El a adaugat, insa, ca exista unele probleme juridice legate de derularea contractului.
Fostul Guvern PSD a acordat fara licitatie contractul pentru realizarea autostrazii Transilvania companiei americane „Bechtel” la sfarsitul anului 2003. In iunie 2004, in plina campanie electorala, firma a inceput lucrarile. Construirea viitorului tronson a fost folosita drept argument electo-ral de catre PSD. Noul Guvern, controlat de PNL si de PD, a refuzat sa plateasca o serie de lucrari, pe motiv ca acestea ar fi fost prea scumpe. Pentru ca „Bechtel” a primit contractul fara licitatie, oficialii Uniunii Europene au criticat in repetate randuri acest proiect.

Cele mai citite

Rezervele valutare ale BNR au crescut cu 4% la finalul anului 2024

La finalul anului 2024, rezervele valutare ale Băncii Naționale a României (BNR) au atins valoarea de 62,13 miliarde euro, înregistrând o creștere de 4%...

Scădere a înmatriculărilor auto în primele 11 luni din 2024

În perioada ianuarie-noiembrie 2024, numărul înmatriculărilor auto la persoane fizice și juridice a scăzut cu 15,06% comparativ cu aceeași perioadă a anului precedent, ajungând...

România se pregătește să inaugureze aproape 300 km de autostradă și drum expres în 2025

Conform datelor oferite de Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) și analizate de ECONOMICA.NET, România ar putea inaugura în 2025 aproximativ 295...
Ultima oră
Pe aceeași temă