Numărul utilizatorilor de Internet din România a crescut de 10 ori în ultimii 10 ani.
România se află pe ultimul loc în Uniunea Europeană în ceea ce priveşte utilizatorii de Internet, în ciuda faptului că în ultimii zece ani numărul lor a crescut de 10 ori. Astfel, doar 35,5% din români sunt internauţi, în timp ce media în Uniune este de 67,6 la sută. Datele au fost extrase de specialiştii Institutului Român pentru Evaluare şi Strategie (IRES) de pe Internetworldstats.com. La celălalt pol se situează Olanda şi Suedia, cu procente de 86,6 la sută, respectiv 92,5 la sută utilizatori, raportat la întreaga populaţie. Studiul mai arată că, din numărul de utilizatori, doar 21 la sută dintre români deschid zilnic Internetul, în timp ce în UE media este dublă, de 53 la sută.
Cea mai mare viteză din Europa
În ciuda acestui lucru, România ocupă locul patru în topul celor mai mari viteze de conexiune la Internet. Ea este depăşită doar de „tripleta asiatică” Coreea de Sud, Hong Kong şi Japonia.
Studiul efectuat de IRES a urmărit să stabilească şi la ce folosesc românii Internetul, ajugând la concluzia că principalul motiv îl constituie informarea şi comunicarea cu alţi oameni. „96% dintre indivizi utilizeză Internetul pentru a se informa, 80% pentru a coresponda, iar 70% pentru a socializa în cadrul reţelelor online. Ponderea celor care citesc, îşi procură cărţi sau se informează în legătură cu apariţiile editoriale este de 68%”, relevă studiul IRES.
Dintre cei care informaţiile accesate de români, cele mai multe sunt din domeniul sportiv (18%), divertisment şi sănătate, fiecare cu câte 15 procente, politică (14%) sau informaţii utilitare (12%).
Arta şi cultura constituie o prioritate pentru 9 % din internauţi, în timp ce de politică sunt interesaţi cei mai puţini, respectiv 5 la sută.
„Ustensilele” internauţilor
Cel mai utilizat browser este Google Chrome (36,8%), urmat îndeaproape de Mozilla Firefox (27,5%) şi de Internet Explorer (27,2%). „Google conduce detaşat în privinţa motoarelor de căutare folosite de români, fiind cel mai utilizat utilizat de către 86,6 % dintre respondenţi. Urmează Yahoo, cu 8,9%. Ierarhia se inversează când vine vorba de preferinţele privind utilizarea unui cont de mail: 72% revin Yahoo şi doar 9% Google”, arată sondajul. În ceea ce priveşte opţiunile pentru chat, „Yahoo Messenger” conduce cu un procent de 67,1%, urmat de Google Talk (12,8%), Skype (4,6%) şi Windows Messenger (3,2%).