» Hotii au cioplit coloanele de beton pentru a fura cateva bucati de fier.
» Calea ferata dintre Bucuresti si 1 Decembrie a disparut in totalitate.
» Aproape jumatate din investitie este practic realizata inainte de 1989.
Directorul companiei Nationale Administratia Canalelor Navigabile, Ovidiu Cupsa, a inspectat din elicopter locurile unde se va construi Canalul Dunare – Bucuresti. "Nu mai am nici o urma de indoiala ca proiectul este realizabil", a declarat acesta, dupa ce a avut o privire de ansamblu a investitiei. Acesta a spus ca cea mai mare parte a lucrarilor va consta in dragarea albiilor. Vor fi extrase circa 50-60 milioane metri cubi de aluviuni, adica a sasea parte din volumul total excavat la construirea Canalului Dunare – Marea Neagra. Aluviunile, formate in mare parte din nisip si balast, va fi folosit la constructii. Unul din punctele forte ale investitiei este faptul ca raul Arges a fost deja indiguit si ca pe aceste diguri s-au facut si diverse lucrari tehnice.
Un al atu este portul de la 1 Decembrie, aproape finalizat, unde trebuie amplasate macaralele pentru a deveni operational. De asemenea, raul Arges nu are praguri care sa impiedice navigatia. Mai mult, acesta are o diferenta de nivel de 58 de metri, care permite construirea unor "baraje descarcatoare" in zona ecluzelor. Acestea vor produce circa 58 Mw/h. "Bilele negre" ale investitiei sunt furturile si starea Dambovitei. "Coloanele au fost sapate cu dalta, pentru a se fura bucatile de fier din interiorul lor. Calea ferata dintre Bucuresti si 1 Decembrie, care avea patru linii, a disparut in totalitate", a spus Cupsa. De asemenea, cursul raului Dambovita, in aval de Bucuresti, este foarte poluat. Mirosul este insuportabil, ceea ce va face ca lucrarile sa se desfasoare cu dificultate.
» Investitie de un miliard euro
Ovidiu Cupsa a spus ca lucrarile realizate la Canalul Dunare – Bucuresti inainte de 1989 se ridica la circa 500 milioane euro. Ele fusesera finalizate in proportie de 70%, dar o treime dintre acestea au fost distruse de trecerea timpului sau de hoti, ceea ce face ca stadiul actual sa fie la mai putin de jumatate din total. Pentru restul investitiei, se estimeaza ca este nevoie de un efort investitional de 500 milioane euro, ceea ce inseamna un total de un miliard euro. Lucrarile vor incepe anul viitor si vor dura aproximativ cinci ani.