5.6 C
București
joi, 14 noiembrie 2024
AcasăSpecialAutoturism de 800.000 euro in muzeul din Galati

Autoturism de 800.000 euro in muzeul din Galati

» In colectia de la Muzeul de Istorie Galati se afla un automobil triciclu "Dion Bouton", model 1898.

» Caroseria modelului din colectie este neacoperita, este din lemn de frasin, pasagerii stand fata in fata, doi cate doi.

In colectia de la casa "cuza", in care a locuit primul domnitor al Principatelor Unite pe vremea cand era parcalab de Galati, se afla un automobil de epoca ravnit de compania Toyota, care a oferit pentru el 800.000 de euro. Este un "Dion Bouton",  model 1898. Contele Albert de Dion si colaboratorii sai, mecanicii Georges Bouton si Trepardoux, au construit primul automobil  cu aburi in 1883, iar in anii ce au urmat si-au perfectionat inventia. Automobilele "Dion Bouton" anticipeaza autovehiculele cu tractiune integrala din zilele noastre, rotile din spate fiind actionate de motorul cu aburi si transmitand miscarea, printr-o curea, rotilor din fata. Modelul construit in 1884 atingea o viteza de 30 km/h, iar in 1887, mecanicul Georges Bouton a castigat cu un astfel de autoturism  primul raliu auto organizat oficial in Franta de revista "Velocipede", viteza cu care a reusit aceasta performanta fiind de 60 km/ora.

 

Automobilul expus la "Casa Cuza" este derivat din modelul de triciclu lansat la 1894 si care a cunoscut un mare succes de piata, fiind produs si vandut in 21.800 de exemplare. Rotile cu butuc, janta si spitele echipate cu pneuri de 20 de toli, sunt protejate de aripi arcuite, realizate din lemn de frasin modelat prin fierbere si presare, sasiul este din teava de otel, intarit pe puntea din spate cu traversa si teava de legatura. La modelul expus la Galati, partea mecanica se remarca prin marea originalitate si rafinamentul tehnic, motorul, situat vertical, avand blocul cilindrului realizat din fonta, inchis printr-un carter din aluminiu. Automobilul are trei viteze pentru mersul inainte si una pentru mersul inapoi, iar franarea se face pe transmisia cardanica.

 

Pornirea masinii se face cu ajutorul unei manivele, iar sistemul de lumini este compus din doua faruri cu flacara, alimentate cu acetilena de la un generator. Specialistii apreciaza ca modelul expus la Galati a fost construit in perioada 1895-1898. Automobilul a apartinut unui consul occidental care a activat in cadrul Comisiei Europene a Dunarii, al carui sediu era la Galati. Automobilul a fost restaurat in anii ’80 la combinatul siderurgic. Valoarea sa este apreciata la peste 800.000 de euro, echivalentul a doua Maybach-uri. Pretul de catalog al limuzinei este putin peste 500.000 de euro, dar japonezii de la Toyota au oferit aproape dublu pentru a o achizitiona, intentionand sa o expuna sub un clopot de sticla in fata sediului companiei.

Cele mai citite

Probleme de lot pentru Kosovo înaintea duelului cu România! O nouă absență majoră

Echipa națională a statului Kosovo întâmpină dificultăți serioase înaintea meciului cu România din Liga Națiunilor, confruntare programată pentru vineri seară pe Arena Națională. Selecționerul...

Românii preferă să meargă la muzeu sau la cinema în defavoarea concertelor de muzică clasică sau teatru

Institutul Național pentru Cercetare și Formare Culturală (INCFC) a lansat recent Barometrul de Consum Cultural 2023, în cadrul unui eveniment la care au participat...

Mircea Lucescu clarifică criteriile de selecție la echipa națională! Mesaj pentru jucătorii neconvocați

Selecționerul echipei naționale de fotbal a României, Mircea Lucescu, a abordat tema convocărilor și filosofia sa de selecție într-o conferință de presă susținută înaintea...
Ultima oră
Pe aceeași temă