Ministrul demis al Transporturilor, Răzvan Cuc, se laudă cu un proiect de infrastructură plin de gropi, nemarcat, din care lipsește un pod și pe care mai mult se stă, decât se circulă.
Mandatul de ministru al Transporturilor a lui Răzvan Cuc a fost un dezastru. La începutul anului, PSD se lăuda că va inaugura aproape 100 de kilometri de autostradă, dar bilanțul este posibil să fie zero.
Pe Facebook lucrurile stau perfect
Pentru a mai cosmetiza acest eșec, ministrul demisionar al Transporturilor, Răzvan Cuc, s-a lăudat că a modernizat o bucată din partea de nord a Șoselei de Centură. “De azi am dat circulației 7,5 km noi din Centura de Nord a Capitalei, pe 4 benzi! Deși începute încă din mai 2013, lucrările la sectorul de centură, cuprins între A1 si DN7, au stagnat pentru o lungă perioadă de timp. Abia după nenumăratele vizite pe șantier, aceste lucrări au fost reluate în ritm accelerat. Acum, Centura de N-V a Capitalei este deschisă în mare parte circulației pe 4 benzi și mai sunt restricții doar în zona km 57, unde lucrările urmează să se încheie la jumătatea lunii octombrie. Exact așa cum am promis, am și realizat! Am dat drumul traficului pe 4 benzi, în condiții de siguranță a circulației!”, a anunțat pe data de 31 august 2017, ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, pe contul său de Facebook. Prima remarcă: suntem la mijlocul lui octombrie, dar acele lucrări rămase, de care pomenește Cuc, sunt departe de a fi terminate.
Pentru a arăta țării întregi mândra realizare, Răzvan Cuc a postat, tot pe Facebook, două filme. În primul, Cuc este înfățișat inaugurând cei 7,5 kilometri de drum reabilitat. Al doilea film este o filmare de la bordul unei mașini care străbate porțiunea în cauză din Șoseaua de Centură București. De tot râsul, pe întregul traseu se văd semnalizatoare galbene care atenționează șoferii că este un drum în lucru. De asemenea, în filmul lui Cuc se vede, pe celălalt sens de mers, o coloană de toată frumusețea de mașini.
E mai rău decât înainte
Coloanele de mașini de pe porțiunea din Șoseaua de Centură a Capitalei, proaspăt lărgită la patru benzi, sunt o constantă zilnică. Ele se datorează faptului că drumul este, tehnic, în lucru pe toată lungimea lui. Centura a fost inaugurată fără un pod și după ce, în zona Dragomirești a rămas un giratoriu care sugrumă circulația. Cei șapte kilometri sunt parcurși, în zilele săptămânii și la orele de trafic, în două ore. Și cele două poduri de pe traseu sunt în continuare în lucru, ca și anumite benzi de drum. Deși porțiunea reabilitată începe de la intrarea din autostrada Pitești, coada se întinde de dinaintea acestei intersecții.
Alte false inaugurări
Asociația Pro Infrastructura a realizat un film din dronă în care a arătat minciunile ministrului Transporturilor legate de acest proiect. „Dacă acum câteva săptămâni (în iulie n.noastră) domnul Cuc a inaugurat o linie de cale ferată care există din perioada austro-ungară și pe care se circulă cu 30-35 km/h, adică mai încet decât acum 100 de ani, de data aceasta, în același stil populist, a tăiat panglica unui proiect nefinalizat, fără stratul final de asfalt, cu marcaje provizorii (galbene), cu lucrări în desfășurare, cu utilaje pe carosabil care produc ambuteiaje mai mari decât în trecut, așa cum se vede și din traficul raportat de Google Maps. Practic, a inaugurat un șantier în toată regula. Probabil că dorește să inaugureze încă o dată acest segment din centură când este gata și stratul final de asfalt (Cuc și-a pierdut mandatul între timp n. red.). N-avem inaugurări pe bune? Nicio problemă, le inventăm! Așteptăm și alte mărețe inaugurări, cum ar fi lotul de autostradă A3 Gilău-Nădășelu care va fi gata în curând, dar care nu are pod peste Someș la Gilău, deci nu va putea fi folosit de șoferi. Poate că șoferii vor traversa râul Someș cu bacul. Sau trimite domnul Cuc armata să facă pod de pontoane”, a susținut Asociația Pro Infrastructura.
Din păcate pentru domnul Cuc, din fericire pentru șoferi, mandatul fostului ministru a încetat brusc săptămâna trecută. Premierul Mihai Tudose i-a cerut demisia considerându-l neperformant.
7,5 kilometri din Șoseaua de Centură au fost reabilitați în patru ani pentru a fi străbătuți în două ore.