Scăderea nivelului Dunării a scos la suprafață un banc de nisip care îngreunează traversarea cu bacurile între Galați și Tulcea

de Ticu Ciobotaru , 17 iulie 2017 - stire actualizata la ora 19:16, 17 iulie 2017

Din cauza valului de temperaturi ridicate înregistrate în bazinul hidrografic al Dunării s-a ajuns la scăderea debitului și implicit la scăderea nivelului apelor fluviului. În rada Portului Galați a ieșit la suprafață un banc de nisip cu lungimea de aproape 300 de metri lungime şi lățimea de 10 metri, care le creează probleme marinarilor care efectuează traversarea Dunării cu bacurile între Galați și localitatea IC Brătianu, de pe malul tulcean. Pentru că bacurile trebuie să ocolească bancul de nisip s-a dublat durata unei curse.

„Noi ne respectăm programul, bacurile pleacă din jumătate în jumătate de oră, numai că o cursă pe care o făceam în șapte minute, acum o facem în 12-14 minute. Nu-i ceva nou, mereu când Dunărea e scăzută se întâmplă asta. Întâmpinăm probleme mai mari la îmbarcarea mașinilor, dar ne descurcăm”, a declarat Grigore Crăciun, șeful flotei Trecere Bac SRL, firma care efectuează traversările în zona Galațiului.

Potrivit conducerii Administrației Fluviale a Dunării de Jos (AFDJ) Galați, bancul de nisip nu reprezintă un pericol pentru navigația pe Dunărea Maritimă în zona Galațiului întrucât este în afara zonei șenalului navigabil pentru nave maritime care are adâncimea de 7,2 metri. „Nu este pe șenalul navigabil și deci nu este nicio problemă pentru navigație. Există suficient șenal de 150 de metri lățime pentru că Dunărea are 930 de metri lățime în zonă. S-a mai întâmplat și în alți ani, iar insula apare atunci când Dunărea este scăzută”, a precizat Dorian Dumitru, directorul AFDJ Galați.

Pe Dunărea fluvială sunt sectoare în care este pusă în pericol navigația

Scăderea nivelului apelor creează probleme în navigația pe Dunărea fluvială, pentru că pe unele sectoare se ajunge la scăderi de nivel sub 2,5 metri, adâncimea minimă de navigație recomandată de Comisia Dunării. Debitul Dunării era astăzi la intrarea în țară, la Baziaș, de 2.700 metri cubi pe secundă (mc/s), sub media multianuală a lunii iulie, de 5.350 mc/s. Hidrologii estimează o menținere a tendinţei de scădere a debitului Dunării. Din cauza debitului scăzut al fluviului, AFDJ Galaţi a început lucrări de dragaj pe diferite sectoare ale Dunării, în care nivelul scăzut pune în pericol navigația.

Directorul AFDJ Galați, Dorian Dumitru, a emis Avizul către navigatori nr 112/11.07.2017, prin care comandanții navelor și convoaielor care navigă pe Dunărea Fluvială sunt atenționați în legătură cu lucrările de dragaj care se efectuează în amonte şi în aval de Cernavodă, unde apa are o adâncime de doi metri, pentru navigație fiind necesară o adâncime de 2,5 metri.

 

Comentarii

Ultima ora

anunturi mica publicitate
Aboneaza-te la newsletter

Aboneaza-te pentru a primi cele mai importante titluri pe e-mail.

Urmareste-ne pe Facebook

Copyright © 2014. Toate drepturile rezervate RomaniaLibera.ro

Dezvoltat de Bluebay Design