-0.2 C
București
miercuri, 1 ianuarie 2025
AcasăSpecialJumatate din romani au dat banii pe produse defecte

Jumatate din romani au dat banii pe produse defecte

Aproximativ 52% din consumatorii romani au platit cel putin o data un bun defect sau un serviciu de slaba calitate, in timp ce aproape 47% din consumatori spun ca le este foarte greu sa obtina consultanta pentru a-si rezolva problema achizitionarii unui bun defect sau a unui serviciu de slaba calitate. Pe primele trei locuri in topul problemelor ingrijoratoare pentru consumatori sunt produsele periculoase (in special jucarii), bunurile cu defecte si serviciile slabe calitativ. Pe locurile patru si cinci se afla creditul si distribuirea gazului/utilitatile publice. "Consumatorii trebuie sa fie incurajati sa se planga mai mult atunci cand au primit bunuri defecte sau servicii de calitate slaba. Mai mult de jumatate din consumatori sunt preocupati de credite si imprumuturi, iar acest lucru se reflecta in numarul tot mai mare de plangeri in acest domeniu la ANPC. Multi se plang, de asemenea, de utilitati; acest lucru se poate intampla din cauza cresterii preturilor si a lipsei de concurenta.

 

Ambele domenii sunt de interes pentru consumatorii din intreaga Europa", a declarat ieri Bogdan Pandelica, presedintele ANPC, cu ocazia lansarii campaniei de informare "Cunoaste-ti drepturile de consumator. Ia atitudine!", in timpul careia au fost facute publice si datele studiului. Rezultatele cercetarii sociologice au mai relevat faptul ca doar 24% din respondenti au gasit usor sau aproape usor informatii despre drepturile lor de consumatori. Rezultatele studiului releva ca mai mult de jumatate din consumatori, 52%, aflati in general in sud-vestul si sud-estul tarii, nu isi cunosc aproape deloc drepturile, iar restul, din vest, nord-vest si centru, considera ca sunt destul de bine informati. In general, tinerii sub 25 de ani, cei cu educatie superioara sau medie, aceia cu venituri nete lunare de peste 1.500 lei, precum si aceia care traiesc in mediul urban gasesc procesul de informare cu privire la drepturile lor in calitate de consumatori corect sau destul de corect.

De asemenea, un numar semnificativ de consumatori ar returna bunurile defecte producatorului, mai degraba decat vanzatorului, o idee pe care campania ANPC doreste sa o schimbe. In timp ce un producator poate repara sau inlocui produsele defecte in cadrul unei garantii, vanzatorul este responsabil pentru bunurile sau serviciile vandute, are responsabilita tea legala si este mult mai probabil sa poata oferi o rambursare.

Valentina Grigore
Valentina Grigore
Valentina Grigore, sef departament Social
Cele mai citite
Ultima oră
Pe aceeași temă