21.5 C
București
miercuri, 18 septembrie 2024
AcasăSpecialConcentrarea proprietatii media a provocat o criza de resurse umane

Concentrarea proprietatii media a provocat o criza de resurse umane

Problemele televiziunii publice, managementul media si concentrarea proprietatii de presa, soldata cu o criza a resurselor umane, au fost principalele teme media abordate de presa romaneasca, in perioada ianuarie-martie 2007, arata un studiu publicat astazi de Centrul pentru Jurnalism Independent (CJI), preluat de Hotnews.

Potrivit documentului, intitulat "Tendinte in reflectarea presei in presa (III). Studiu de caz: Concentrarea proprietatii si a competentelor in mass-media romaneasca", problemele in lant ce au afectat televiziunea publica si care au dus, ulterior, la demisia presedintelui Tudor Giurgiu si la alegerea unui nou Consiliu de Administratie, au fost cap de afis in perioada mentionata.

Studiul CJI arata ca in industria media concentrarea proprietatii a dus la consolidarea sigurantei economice a unor trusturi, dar a sporit si riscurile la adresa pluralismului de exprimare, fie prin controlul direct al patronilor, fie prin efectul general de trustizare.

Documentul arata ca "tema managementului media a predominat in ianuarie-martie, in comparatie cu perioadele anterioare, cand topul celor mai frecvente teme media a fost dominat de referirile la continutul editorial si practicile jurnalistice."

"Acest fapt se datoreaza mai ales articolelor care au relatat despre managementul televiziunii publice in contextul evenimentelor care au avut loc in TVR in aceasta perioada. La aceasta s-a adaugat relatarile despre transferul de personal managerial intre grupurile de media, fenomen care a continuat si la inceputul acestui an."

Raportul mai arata ca investitiile in media ale miliardarilor romani au provocat in presa romaneasca o criza de resurse umane. Necesarul de resurse umane al tuturor ziarelor si televiziunilor nou-create se ridica, in mod cert, la cateva mii de jurnalisti si membri ai departamentelor comerciale (vanzari de publicitate si marketing).

Cu toate acestea, proaspetii absolventi de facultate nu par sa reprezinte o miza pentru grupurile de presa din Romania. Nu au existat eforturi concentrate de a investit pe scara larga in formarea profesionala.

In privinta TVR, studiul arata ca principalele probleme existente, abordate de presa, au fost pierderea drepturilor de difuzare a meciurilor din campionatul intern de fotbal, criza financiara anuntata de Jurnalul National, conflictul intern dintre Tudor Giurgiu si Rodica Culcer, neacordarea dreptului la replica fostului presedinte Ion Iliescu si masurile de management anuntate de Tudor Giurgiu in privita strategiei de programe.

Cristina Darmina Iamandi
Cristina Darmina Iamandi
Cristina Darmina Iamandi, redactor Rl online
Cele mai citite

Adolescent de 14 ani, drogat, prins în timp ce conducea un moped furat

Minorul furase mopedul și avea un pasager în vârstă de 11 ani. Poliţiştii de la Brigada Rutieră l-au oprit, după ce au observat că...

Eveniment dedicat iubitorilor de șampanie și vinuri, organizat la București

Pe 3 octombrie, la The Villa din București (Str. Negustori 16), va avea loc prima ediție a evenimentului Champagne Bucharest, dedicat pasionaților de șampanie...

România și-a stabilit lotul pentru Billie Jean King Cup

România a anunțat echipa cu care va participa în premieră la turneul final Billie Jean King Cup, unde va întâlni Japonia în optimile de...
Ultima oră
Pe aceeași temă