» Municipalitatea va cere mutarea firmelor de pe platforma industriala din zona Trafic Greu in afara orasului.
» Edilii vor elabora un nou PUZ pentru zona Trafic Greu, care va fi corelat cu proiectul de modernizare de la Razoare.
» Pe terenul ocupat de fabrici se vor putea construi blocuri de locuinte si birouri.
Desi edilii au anuntat in urma cu cativa ani ca vor realiza un nou Plan Urbanistic Zonal (PUZ) al zonei Trafic Greu si vor cere mutarea fabricilor in afara orasului, proiectul a tot batut pasul pe loc.
In prezent, planurile s-au complicat din cauza faptului ca municipalitatea va realiza in apropiere un pasaj subteran care va descongestiona circulatia. Specialistii imobiliari au apreciat ca valoarea terenurilor din zona Trafic Greu se va dubla dupa ce se va aproba PUZ-ul si se va putea construi.
Evacuarea fabricilor, in faza de proiect
Intentia edililor de a muta fabricile din zona Trafic Greu pentru a putea folosi terenul pentru construirea de blocuri si birouri a ramas deocamdata la stadiul de proiect.
In urma cu un an, responsabilii din Primaria Capitalei anuntasera ca incep elaborarea PUZ-ului, insa nu l-au finalizat nici pana acum. "Ramasese ca noi sa facem un PUZ, toate fabricile sa se stramute, iar terenul sa devina edificabil si sa se construiasca acolo imobile.
Fabricile in mijlocul Bucurestiului polueaza si este pacat de teren", a declarat Razvan Murgeanu, viceprimar general.
PUZ-ul, in analiza
PUZ-ul referitor la zona Trafic Greu este in analiza pentru ca a aparut o situatie noua, dupa cum a precizat Ionut Popa, cel de-al doilea viceprimar general. Noutatea se refera la proiectul primariei de construire a unui pasaj subteran in zona din imediata apropiere, in intersectia de la Razoare.
Tot pe acolo va trece si o linie de metrou care va lega Drumul Taberei de centrul orasului.
Pentru acest proiect va trebui realizat si aprobat un PUZ care va fi corelat cu cel al zonei industriale. "Au fost mici divergente cu locuitorii din zona pentru ca trebuie facute mai multe exproprieri. Proiectul vechi de PUZ va trebui modificat", a declarat Ionut Popa. In final, vor fi realizate doua PUZ-uri, unul pentru zona industriala si al doilea pentru Razoare.
In prezent, pretul unui metru patrat de teren in zona fabricilor de la Trafic Greu este de 500-800 euro/metru patrat.
Pretul ar putea ajunge la 1.000-1.200 euro/metru patrat, in urmatorii ani, sunt de parere analistii imobiliari.
TERENURI
» Dezvoltare rapida
Dupa relocarea fabricilor, zona va cunoaste o dezvoltare foarte rapida, a precizat Alexandru Caranda, coordinator land la firma Coldwell Banker Commercial Romania. "Daca luam in calcul si existenta mijloacelor de transport in comun, a zonelor de retail din apropiere (Plaza Romania, Cora, Carrefour), prezenta autostrazii catre Pitesti si accesul destul de facil catre centru putem spune ca zona Trafic Greu are un potential foarte ridicat din punct de vedere imobiliar", a declarat Caranda.