Metrorex a demarat licitaţia privind lucrările de structură pe Magistrala 5, tronsonul Eroilor – Piaţa Iancului, care se ridică la 2,26 miliarde lei, fără TVA, potrivit unui anunţ de intenţie publicat pe Sistemul Electronic de Achiziţii Publice, informează NewsIn.
Data prevăzută pentru începerea procedurilor de adjudecare este 1 noiembrie 2011, iar durata este de 30 luni începând din momentul adjudecării contractului.
Contractul presupune lucrări de construcţii de tuneluri, puţuri şi pasaje subterane, alte lucrări subterane, lucrări pentru metrou, staţie de metrou, precum şi servicii de proiectare tehnică pentru infrastructura de transport.
În noiembrie, Metrorex a selectat patru oferte finale pentru construcţia tronsonului Râul Doamnei-Haşdeu (Operă) de pe Magistrala 5 a metroului, Drumul Taberei-Universitate-Pantelimon, urmând ca în aproximativ două luni să fie desemnat câştigătorul. Este vorba despre consorţiul turco-rus Dogus-Gulermak-Moscovskii-Metrostroi-Salini, asocierile formate din firmele Strabag (Austria) şi Straco Grup, respectiv Astaldi (Italia), FCC (Portugalia), Delta ACM (România) şi AB Construct, precum şi de firma greacp Aktor.
„Linia nouă executată se desfăşoară pe două loturi. Lotul 1 este cel mai important şi vizează execuţia structurii tunelelor şi a staţiilor pe distanţa Râul Doameni-Academia Militară-Eroilor-Haşdeu. Prima intenţie a noastră este de a aduce călătorii din cartierul Drumul Taberei în zona Eroilor ca să poată avea o staţie de corespondenţă. După aceea, legătura se va continua dinspre Eroilor-Haşdeu spre Universitate şi, mai departe, la Iancului „, declara atunci directorul general al Metrorex, Gheorghe Udrişte.
Acesta a precizat că în mai puţin de cinci ani se va putea circula pe această magistrală.
Tronsonul care va lega cartierul Drumul Taberei de centrul Capitalei, va avea o lungime de 9,05 kilometri şi 14 staţii, respectiv Ghencea, Prelungirea Ghencea, Râul Doamnei, Brâncuşi, Romancierilor, Drumul Taberei, Drumul Taberei 34, Favorit, Orizont, Academia Militară, Eroilor 2, Haşdeu, Cişmigiu şi Universitate 2, iar de la Piaţa Universităţii va fi realizată o legătură cu cartierul Pantelimon.
Finanţarea lucrărilor la Magistrala 5 va fi făcută de la buget şi din credite externe.