» Piata romaneasca a cafelei a atins valoarea de 250 milioane euro, in crestere cu 6-7% pe an.
» Conform studiilor de piata, romanii consuma in medie o singura ceasca de cafea pe zi, preparata la ibric.
Potrivit estimarilor produca-torului de cafea Strauss Grup, prezent pe piata romaneasca cu brandul Elita, romanii cumpara intr-un an cafea in valoare de peste 250 milioane euro, mai mult cu 6-7% fata de anul anterior. In aceste conditii, se poate spune ca in-tr-o luna romanii cumpara cafea de 20,8 milioane euro si de 694.444 euro intr-o singura zi, fara a lua in calcul insa consumul de cafea din cafenele, restaurante si alte locatii din afara locuintei proprii.
"Piata romaneasca a cafelei a fost estimata la 250 milioane euro, insa valoarea ar putea fi mai mare, intrucat nu exista cifre exacte cu privire la consumul de cafea «away from home» (in afara locuintei proprii)", a declarat Matanya Schwartz, managerul Strauss Romania.
Acesta spune ca in ultimii ani piata romaneasca a cafelei a crescut cu 6-7% pe an. "In ultimii cinci ani rata de crestere a consumului de cafea s-a diminuat de la un nivel de doua cifre pana la 6%, insa piata cafelei consumata in afara casei creste intr-un ritm mult mai alert", spune reprezentantul Strauss Romania.
Ca tendinta de consum, romanii prefera cafeaua neagra (prajita si macinata), in general consumam o singura ceasca pe zi, preparata la ibric, conform cercetarilor de piata.
Potrivit Nielsen Romania, in valoare piata cafelei naturale din Romania este disputata de cinci companii, Kraft, Strauss (Elite), Tchibo Germany, Fortuna sI Lavazza, care detin o cota cumulata de piata de 94,6%. Ierarhia primelor cinci branduri din piata, in functie de valoarea vanzarilor, plaseaza pe primul loc brandul Jacobs, produs de compania germana Kraft, urmat de Elita, Tchibo, Fortuna si Nova Brasilia.
In primele sase luni ale acestui an, vanzarile de cafea naturala prajita in comertul cu amanuntul au fost de 298,4 milioane lei, in crestere cu 24% fata de primul semestru al anului trecut. Cantitativ, vanzarile de cafea au atins volumul de 9,07 milioane tone, in comertul cu amanuntul, conform datelor Nielsen Romania.
» Investitii in promovare
Strauss Romania (fosta Elite Romania) a investit 15 milioane euro in rebrandingul marcilor Elita si in lansarea unora noi, printre care si o noua gama de specialitati.
"Investitia totala in lansare si in comunicare a fost de 15 milioane euro. Am investit foarte mult in dezvoltarea noilor ambalaje, iar campania de comunicare a fost de sase milioane euro", a declarat, intr-o conferinta de presa, Matanya Schwartz.
Compania are in prezent o cota de piata de circa 33% in Romania si vizeaza 50% din piata in perspectiva urmatorilor 3-5 ani.