» Pana la sfarsitul anului se depun ofertele pentru constructia Autostrazii Comarnic-Brasov.
» Lucrarile la cel de-al doilea pasaj de la Baneasa vor fi finalizate in cel mult doua saptamani.
Utilitatile de pe autostrazile Bucuresti – Pitesti (A1) si Bucuresti – Constanta (A2) vor fi concesionate incepand de anul viitor. De asemenea, reprezentantii Companiei Nationale de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania (CNADNR) au anuntat ca Autostrada Soarelui va beneficia de primele benzinarii si restaurante tot din 2008.
Pentru constructia autostrazii Comarnic – Brasov a fost selectat consultantul, urmand ca ofertele pentru constructie sa fie depuse pana pe 24 decembrie, a declarat directorul general CNADNR, Mihai Grecu. Tronsonul va fi realizat in sistem Design – Build – Operate, constructorul urmand sa proiecteze, sa construiasca si sa administreze acest tronson pe o perioada de 20-25 de ani.
Bitum mai scump cu 20%
O alta decizie a CNADNR vizeaza ca toate drumurile nationale, autostrazile si drumurile europene sa fie construite, incepand de anul viitor, cu bitum modificat pe baza de polimeri cu unele caracteristici fizico-mecanice superioare. Bitumul care este cu 20% mai scump decat cel clasic are o calitate mai buna si este mai elastic.
"Exista o decizie la nivelul conducerii Companiei Nationale de Autostrazi si Drumuri din Romania ca, incepand din 2008, toate drumurile de categoria 1, 2 si 3 sa se construiasca din bitum cu polimer", a declarat ieri directorul de Intretinere din cadrul CNADNR, Florin Dascalu. Pentru contractele deja incheiate nu se va aplica aceasta decizie. In prezent, in Romania exista doar doua statii care produc bitum pe baza de polimeri, una la Vega, apartinand Rompetrol, si cealalta la Mangalia, detinuta de compania franceza Colas.
Pentru Autostrada Transilvania (Bors – Brasov), Ministerul Transporturilor a alocat pana in prezent circa 80 de milioane de euro in mandatul ministrului Ludovic Orban, a precizat Grecu. Acesta a amintit si sumele alocate in timpul predecesorilor, respectiv 6 milioane de euro in timpul mandatului ministrului Miron Mitrea, 4 milioane de euro in timpul mandatului ministrului Gheorghe Dobre si 40 de milioane in tipul mandatului ministrului Radu Berceanu.
Autostrada Transilvaniei, gata in 2008
Initial, reprezentantii CNADNR au estimat ca statul va trebui sa plateasca peste 4 miliarde de euro pentru Autostrada Transilvania, deoarece studiul de prefezabilitate nu a prevazut costuri referitoare la o gama larga de produse necesare in constructie, de la materiale la studii tehnice.
Bechtel va trebui sa finalizeze lucrarile la Autostrada Transilvania in februarie 2013. In 2007, compania americana are alocat un buget in valoare de 184 milioane de euro, iar bugetul de anul viitor s-ar putea ridica la aproximativ 500 milioane de euro.
Autostrada va avea 415 kilometri, din care peste 55 de kilometri de poduri si viaducte, 94 de pasarele, 58 de pasaje peste autostrada si 16 noduri.
Lucrarile la cel de-al doilea pasaj de la Baneasa, pe DN 1, vor fi finalizate in termen de cel mult doua saptamani. "Problema la acest pasaj o reprezinta drumul care face legatura intre strada Privighetorilor si sensul giratoriu de sub pasaj. Trebuie sa rezolvam aceasta problema, pentru ca lucrarea apartine Primariei Capitalei. Oricum, pasajul va fi gata in cel mult doua saptamani", a declarat Mihai Grecu, directorul general al CNADNR.