La 27 mai 1937, în San Francisco, se inaugura oficial Golden Gate, podul suspendat despre care se spune că este unul, dacă nu chiar cel mai frumos din lume. În acea zi, pietonii californieni care au trecut peste el l-au privit cu admirație, dar și cu o ușoară teamă. Mașinile, în același ton, l-au traversat cu precauție, la viteze mici. Astăzi, anual, este traversat de peste 40 de milioane de oameni. Mult mai siguri pe ei decât cei de odinioară.
Golden Gate este o piatră de hotar a arhitecturii mondiale și un simbol al orașului San Francisco și al Statelor Unite. Mai jos, câteva detalii pe care poate nu le știați despre atractiva construcție:
1. La data terminării construcției sale, Golden Gate devenise cel mai lung pod din lume, record pe care l-a deținut până în 1964, când, la New York, este construit Verrazano Narrow.
2. Greutatea totală a podului la data finalizării construcției a fost de 811.500.000 de kilograme.
3. Podul are o lungime de 2737 de metri, cele două turnuri de susținere având 227, respeciv 152 de metri înâlțime.
4. Golden Gate este numele strâmtorii peste care este construit podul. Inițial, ea s-a chemat Chrysopylae, nume dat, în 1846, de ofițerul și exploratorul american John C. Fremon, acesta fiind inspirat de goana după aur din California secolului XIX.
5. Inginerul-șef al proiectului de construcție a fost Joseph Baermann Strauss.
6. Firma care a construit Golden Gate a avut nevoie de numai patru ani pentru a finaliza lucrările. Acestea au început pe 5 ianuarie 1933, iar deschiderea oficială pentru pietoni a avut loc la 28 mai 1937.
7. Costurile de construcție s-au ridicat la cca. 1,2 maliarde de dolari (la cursul de acum zece ani).
8. Construcția podului nu a fost doar scumpă, dar și periculoasă. Înaintea începerii lucrărilor, constructorii podului au estimat un număr de 35 de posibile accidente mortale. Numărul muncitorilor care au murit în timpul construirii Golden Gate a fost însă de „doar” 11 persoane, un record al vremii în materie de protecție a muncii. Una din inovații a fost o plasă de protecție suspendată sub pod, instalație care a salvat viața a 19 muncitori căzuți de pe platformă.
9. S-au folosit peste 600.000 de nituri de susținere a podului.
10. Una dintre cele mai interesante poveștii legate de Golden Gate este culoarea lui. Versiunea general acceptată este că podul este roșu. Nu e chiar așa, culoarea Golden Gate fiind portocalie (orange vermillion/orange international), diferită de alte poduri din lume construite la vremea respectivă, vopsite de regulă în gri sau negru. Irving Morrow, designerul podului, a ales această culoare nu doar pentru armonia cu mediul natural al orașului San Francisco, ci și pentru o mai bună vizibilitate a construcției pentru frecventele perioade de ceață din zonă. În tot cazul, culoare este unul dintre elementele care au contribuit decisiv la popularitatea Golden Gate.