Călătorii au prins curaj şi au aglomerat staţiile de metrou care deservesc cele mai mari malluri din Bucureşti: traficul are o creştere de 20%. Excepţie face staţia Lujerului, care facilitează accesul la Plaza România şi unde traficul a scăzut cu 3% în acelaşi interval.
Staţiile de metrou care deservesc cele mai mari malluri din Capitală au devenit mai aglomerate în ultimul an, pe măsură ce şi restricţiile privind pandemia s-au temperat treptat.
Astfel, Piaţa Sudului, Obor, Politehnica – staţii care se află în imediata apropiere a unora dintre cele mai mari centre comerciale din Bucureşti, au înregistrat creşteri de trafic de până la 20% în iunie 2021 comparativ cu iunie 2020, potrivit calculelor făcute de ZF pe baza datelor furnizate de reprezentanţii Metrorex. Excepţie face staţia Lujerului, care facilitează accesul la Plaza România şi unde traficul a scăzut cu 3% în acelaşi interval.
Staţia de metrou Piaţa Sudului a fost tranzitată în luna iunie a acestui an de peste 291.000 de oameni, o creştere de 20% faţă de iunie 2020, când starea de urgenţă abia fusese ridicată. De altfel, Piaţa Sudului este cea mai tranzitată staţie, un motiv fiind tocmai faptul că aceasta comunică direct cu mallul Sun Plaza, unul dintre cele mai mari din Bucureşti, atât ca suprafaţă, cât şi ca trafic, ceea ce o plasează mereu în topul staţiilor ca număr de călători ce validează cartele.
La Obor, în vecinătate se află mallul Veranda, dezvoltat de familia Pogonaru împreună cu SIF Moldova. Traficul de călători din staţia de metrou a crescut cu 14% în perioada analizată, astfel că a ajuns la 271.944 de validări în iunie 2021.
Mallurile Promenada şi AFI Cotroceni sunt şi ele deservite de metrou – staţia Aurel Vlaicu, respectiv Politehnica. În cazul acestora însă trebuie luat în calcul că sunt amplasate în mijlocul unor zone cu multe clădiri de birouri, astfel că traficul de călători este influenţat şi de corporatiştii care tranzitează aceste staţii pentru a ajunge la serviciu.
Alte malluri mari, precum Mega Mall sau Park Lake Plaza, sunt deservite de mai multe staţii de metrou fiecare, astfel că nu au fost incluse în analiză. În ceea ce priveşte Băneasa Shopping City, cel mai mare centru comercial ca suprafaţă, din nordul Capitalei, acela nu are în apropiere nicio staţie de metrou.
În total, aproape 7 milioane de călători au validat cartele în staţiile de metrou din Bucureşti în cursul lunii iunie 2021, arată o analiză făcută de ZF pe baza datelor furnizate de Metrorex. Faţă de acum doi ani, când pandemia nu exista, cifra este la jumătate, însă comparativ cu iunie 2020, când restricţiile abia fuseseră ridicate, iar teama de a merge cu transportul în comun era la cote ridicate, numărul de călători este cu 15% mai mare.
Traficul din staţiile de metrou este unul dintre primii indicatori care arată deschiderea oamenilor de a reveni la viaţa de dinaintea pandemiei. În funcţie de numărul celor care validează cartele la metrou, se poate trage o concluzie privind apetitul pentru revenirea la viaţa de dinainte de pandemie, unul dintre subiectele cele mai fierbinţi ale acestei perioade.