Noua generaţie Honda Civic va fi disponibilă în showroomurile din România, începând cu luna martie, şi în versiunea diesel. Noul motor 1,6 i-DTEC, primul care înglobează tehnologia Earth Dreams, vine în completarea motorului pe benzină, lansat anul trecut o dată cu noua generaţie Civic.
Noua motorizare a compactei Honda Civic este un motor diesel, i-DTEC, de ultimă generaţie, de 1,6 litri, care este capabil de 120CP şi un cuplu de 300Nm. Acceleraţia până la 100 km/h se realizează în circa 10,5 secunde, iar viteza maximă este de 207 km/h. Aceste performanţe vin cu o notă de plată foarte mică atunc când vine vorba de consum şi emisii de CO2. Dieselul consumă doar 3,6 litri/100 km şi înregistrează o valoare a emisiilor de CO2 de 94 g/km. Preţul de pornire pentru modelul de bază este de 18.588 euro.
Vezi în galeria foto de mai sus cum arată modelul cu motorizare diesel. Ţie cum îţi place mai mult compacta japoneză, în roşu, alb, sau gri metalizat?
Noul Civic 1,6 i-DTEC are un consum similar cu cel al lui Volkswagen Golf 2.0 TDI, cel mai puternic rival al său, cu toate că în ceea ce priveşte emisiile acestea sunt mai mici decât în cazul compactei germane (94g/km vs 106 g/km). Totuşi acestea sunt valorile oficiale anunţate, astfel că în cazul unui test pot exista mici variaţii.
Vezi şi VIS devenit REALITATE. Volkswagenul care consumă 1 litru/100 km, prezentat la Geneva!
Cu toate că este un diesel, noul Civic 1,6 i-DTEC promite un stil de condus asemănător unui model pe benzină. Acest lucru este posibil datorită evoluţiilor din cadrul motorului, dar şi a materialelor mai performante, mai uşoare, folosite. O noutate o reprezintă reducerea frecărilor mecanice interne până la nivelul celor existente în cazul unui motor pe benzină. Practic a fost îmbunătăţit răspunsul în timpul accelerării şi al decelerării.
Civic diesel vine cu patru tipuri de echipare: S (modelul de bază), Confort, Sport, Lifestyle. De asemenea compacta japoneză este disponibilă într-o gamă variată de culori, de la White Orchid Pearl sau Milano Red la Yellow Topaz Metallic.
Tehnologii de ultimă generaţie în scop „Civic”
Performanţele remarcabile în ceea ce priveşte impactul asupra mediului, anunţate pentru noul diesel japonez, sunt posibile datorită tehnologiei Earth Dreams, anunţată încă din 2011. Această expresie reprezintă direcţia pe care Honda a ales-o pentru toată gama sa de automobile pe care le va lansa de acum înainte, şi anume motoare din ce în ce mai eficiente, cu consum redus, fără însă a se pierde din bucuria de a conduce. Earth Dreams este o mică revoluţie în gama Honda.
În cazul lui Civic 1,6 i-DTEC putem vorbi despre downsizing, curent la modă în lumea auto, prin care capacitatea motoarelor este redus, fără a se reduce şi puterea, în scopul maximizării eficienţei. Astfel dieselul de 1,6 cântăreşte cu 47 de kilograme mai puţin decât 2,2 i-DTEC. Versiunea 1,6 i-DTEC foloseşte cea de a patra generaţie a turbocompresoarelor Garett.
Greutatea este redusă şi prin sistemul de transmisie de ultimă generaţie, care beneficiază de o cutie de viteze în şase trepte, cu 7 kg mai uşoară decât cea de pe Civic 2,2 i-DTEC. Printre tehnologiile care ajută comportamentul eco al maşinii se numără şi Eco Assist (optimizează consumul de combustibil), butonul ECON (asigură un condus relaxant şi în acelaşi timp economie de combustibil) sau sistemul Idle Stop, care de asemeni reduce consumul.
Vezi şi NOUA Skoda Octavia Combi, break-ul cu suflet de german!
Honda Civic, lansată prima dată în 1972, a fost mereu un model gândit să îmbine un condus sportiv cu grija faţă de mediu, tehnologia Earth Dreams, care a dat naştere şi motorului 1,6 i-DTEC, accentuând această ultimă trăsătură. Cu toate că noul Civic a devenit mai de grabă o compată plăcută la condus, reducând accentele puternice de sportivitate ale vechilor generaţii, acum publicul său este unul mult mai numeros.
De alfel Honda Trading România urmăreşte mărirea cotei de piaţă în acest an, o dată cu lansarea noilor Honda Civic şi Honda CR-V, crossoverul primind şi el motorul diesel de 1,6 litri în toamna acestui an. Însă pentru Civic motorul 1,6 i-DTEC a venit la momentul oportun, într-o perioadă în care publicul este orientat către motoare eficiente, cu o capacitate mai mică. Dieselul de 2,2 litri, din acest punct de vedere, era o variantă poate prea costisitoare pentru publicul larg, însă una pe placul tunerilor. Nu ştim dacă Honda Civic va rămâne în continuare unul din modelele preferate ale celor care tunează maşini, însă cu siguranţă noul Civic 1,6 i-DTEC răspunde celor mai multe cerinţe ale publicului din România.
Vezi şi Producătorii auto chinezi mai au nevoie de 10 ani pentru a fi competitivi la nivel mondial