Indiferent de traseul pe care-l alegi în carieră, vei avea nevoie de mai mult decât cunoştinţe specifice pentru a avansa. Soft skills sau abilităţile de bază sunt cele ce stau la baza oricărei cariere, fie că este în domeniul juridic, fie că este în sfera relaţiilor publice sau resurselor umane.
Abilităţile de bază se referă la competențe de bază, de obicei din sfera psihosocială, precum lucrul în echipa sau flexibilitatea. Vestea bună este că acestea se pot antrena în ziua de azi mai uşor ca niciodată.
Descoperă mai jos TOP 5 abilităţi esenţiale care te vor propulsa în cariera şi cum poţi să le exersezi uşor:
Competențele digitale
În prezent, competențele digitale sunt absolut esenţiale în aproape orice domeniu de muncă. Ca să avansezi în carieră, ai nevoie de cunoştinţe digitale solide, adaptate profilului jobului tău. Spre exemplu, dacă lucrezi în social media, este bine să ştii să foloseşti cel puţin un tip de software dedicat managementului reţelelor sociale, pe lângă aplicaţiile de e-mail sau prezentări.
Ca să îţi dezvolţi abilităţile în sfera digitală, investeşte într-un calculator performant. Poţi opta pentru un laptop de gaming ASUS, mai ales dacă vrei un device pe care să-l foloseşti atât pentru relaxare, cât şi pentru proiecte în carieră. Laptopurile de gaming ASUS au la baza tehnologii avansate şi suporta cele mai noi programe şi aplicaţii din domenii diverse. În afară de un laptop de gaming ASUS, mai poţi alege şi un model ASUS VivoBook.
Vestea bună este că poţi învăţa să foloseşti programe şi tehnologii diverse în ziua de azi, cu ajutorul cursurilor online şi a tutorialelor de pe YouTube. Ai nevoie doar de un device bun şi de răbdare.
Managementul timpului
Gestionarea eficientă a timpului este un skill de bază în majoritatea carierelor. Fie că lucrezi în IT, HR, medicina sau marketing, felul în care îţi gestionezi timpul va face diferenţa. Un angajat sau un antreprenor cu skilluri de time management va reuşi să îşi atingă obiectivele mai uşor, dar şi să păstreze un echilibru între viaţa profesională şi cea personală.
Există o mulţime de cărţi şi cursuri dedicate acestui subiect, cu sfaturi practice, pe care le poţi aplica la job pentru a-ţi gestiona mai uşor taskurile.
Abilităţile de comunicare
Comunicarea este un proces de bază nu numai la job, ci şi în viaţa personală sau chiar în societate. Să ştii să comunici eficient te va ajuta atât în carieră, cât şi în activităţi de zi cu zi.
Este adevărat că nu toţi avem un talent înnăscut când vine vorba de cuvinte şi modalităţi de exprimare, însă aceste abilităţi se pot antrena cu succes. De la cursuri şi seminarii şi până la manuale sau cărţi de psihologie, o mulţime de resurse uşor de accesat te pot ajuta să înveţi să comunici mai bine.
Creativitatea
Creativitatea este un skill de bază într-o mulţime de cariere, chiar şi în cele ce implică ştiinţe exacte. De aceea, exersează cât mai des acest skill, mai ales că nu te costă nimic. Scrisul, pictura, lectura, toate aceste activităţi simple te ajută să îţi dezvolţi creativitatea, mai ales dacă le practici în mod regulat.
De asemenea, îţi mai poţi antrena abilităţile creative şi cu ajutorul tehnologiei. Jocurile video, crearea de conţinut online, de la fotografii şi până la articole, dar şi programarea reprezintă metode excelente pentru a da de lucru imaginaţiei. Ai nevoie doar de un device pe care te poţi baza, precum un laptop de gaming ASUS sau un MacBook Pro şi de aplicaţiile preferate.
Flexibilitatea
Schimbarea este inevitabilă în toate aspectele vieţii, iar cariera nu face excepţie. Abilitatea de a te adapta cu succes la schimbări îţi poate propulsa cariera, mai ales dacă lucrezi într-un mediu dinamic. Învaţă să priveşti schimbarea că pe un mod de a evolua şi de a avansa, deoarece aceasta nu poate fi oprită, indiferent de domeniul de activitate.
Indiferent de meseria ta, este esenţial să dezvolţi anumite abilităţi de bază, precum creativitatea, flexibilitatea şi competentele digitale, mai ales dacă îţi doreşti să avansezi rapid.