Economiile sunt realizate în principal datorită taxelor zero pentru serviciile de planificare media și de agenție.
Acest lucru este posibil datorită platformei online PRNEWS.IO, dezvoltată de startup. Tehnologia, bazată pe procesarea de big data, ajută deja companiile românești și experții media axați pe comunicare PR în străinătate să economisească zeci de mii de lei anual.
Realitatea de astăzi este că, în condițiile unor resurse limitate, obținerea unor servicii de PR de calitate și la prețuri accesibile este extrem de dificilă. În Europa, condițiile nu diferă cu nimic de cele de pe coasta de est sau de vest a SUA – în medie, pentru a angaja o agenție de PR ai nevoie de 5000 USD și de un buget, pe baza unui abonament pe 6 luni.
Chiar și cu fondurile necesare, antreprenorii consideră că investiția în PR este extrem de riscantă și, prin urmare, neatractivă. Pentru a minimiza costurile, antreprenorii încearcă să angajeze specialiști la distanță, pe bază de contract. Dar, de multe ori, calificările și echipamentul tehnic al acestora le permit doar să pregătească un comunicat de presă, care va ajunge într-o cutie de spam sau nu va obține o reacție adecvată din partea unui jurnalist.
Pe măsură ce scena globală a startup-urilor continuă să crească, această problemă nu a trecut neobservată.
Așa că a luat naștere platforma online PRNEWS.IO. Creatorii acesteia au realizat că experții media sunt segmentul de clienți care au nevoie de rezultate previzibile pentru bani rezonabili.
Acești experții media înțeleg puterea PR-ului, iar problema este de a găsi o agenție dispusă să îi reprezinte la o fracțiune din costul mijloacelor de publicitate.
„Cei mai mulți experții media sunt suficient de pricepuți pentru a înțelege valoarea impulsului pe care PR-ul îl aduce afacerii lor”, spune fondatorul platformei, Alexander Storozhuk.
„Mențiunile mediatice regulate construiesc o greutate mediatică și o dovadă socială. De asemenea, atrage trafic și alimentează interesul clienților, făcându-i să treacă prin fazele pâlniei de marketing.”
Storozhuk este implicat în tehnologia de știri de 16 ani. În calitate de student, a lucrat ca manager de conținut pentru firma elvețiană NewsKnowledge, care agregă știri din 15.000 de surse de știri din întreaga lume. El a observat o corelație între modul în care sunt distribuite și gestionate știrile și succesul general al întreprinderilor care știu cum să le gestioneze. Așa a descoperit domeniul distribuției de conținut PR.
Noua sa companie, PRNEWS.IO, a fost lansată cu misiunea de a folosi date mari despre audiența site-urilor de știri pentru a ajuta brandurile să găsească publicații online care se potrivesc mai bine obiectivelor lor. Modelul de afaceri al platformei creează o situație avantajoasă pentru ambele părți: mărcile sponsorizează acoperirea presei în termenii unui editor, ceea ce atrage mai multă atenție asupra lor; în timp ce editorii de presă sunt recompensați prin publicarea de conținut de calitate care îi interesează pe utilizatori.
Pentru ca sistemul să rămână sustenabil, costurile trebuie să rămână scăzute, fără a renunța la inovarea constantă.
„Agențiile tradiționale de relații publice sunt ineficiente în ceea ce privește colectarea și procesarea big data. Ele pierd mult timp și resurse care se transferă asupra clientului”, spune Storozhuk. – „Este în ADN-ul proiectului nostru să fim prietenoși cu mediul. Conservăm timpul și resursele, preferând inovația în locul muncii manuale.”
Această abordare elimină în mod eficient intermediarul. Dar PRNEWS.IO subliniază că „tehnologia platformei simplifică procesul, nu îl înlocuiește”. PRNEWS.IO se bazează în continuare pe specialiști în comunicare care „vin cu și pregătesc creativitatea pentru clienți.
Compania are acum 30 de angajați, inclusiv dezvoltatori și specialiști în big data. Compania continuă să se extindă pentru a satisface cererea tot mai mare din partea startup-urilor care au dus lipsă de ajutor în ceea ce privește sarcinile de comunicare.
Cu privire la programul estonian ETV+, Storozhuk a declarat că „de la începutul anului, 1,5 milioane de persoane au vizitat platforma online”.
„Branduri din 72 de țări postează mai mult de 3.000 de articole în fiecare lună. Platforma are potențialul de a crește exponențial”, a conchis el.