3.1 C
București
luni, 16 decembrie 2024
AcasăTechEricsson, Deutsche Telekom și Samsung în premiera mondială a rețelelor 5G segmentate

Ericsson, Deutsche Telekom și Samsung în premiera mondială a rețelelor 5G segmentate

Ericsson, Deutsche Telekom și Samsung au finalizat cu succes prima etapă globală de testare a procesului de segmentare end-to-end (E2E) a rețelelor 5G, efectuată la laboratorul din Bonn al Deutsche Telekom, utilizând un dispozitiv comercial Samsung S21 conectat la o cască VR. Această inovație, orientată spre client, arată avantajele segmentării rețelei, optimizate pentru streaming-ul de jocuri VR în cloud. În cadrul testului, a fost utilizată o infrastructură 5G (SA) comercială independentă, dezvoltată de Ericsson, care a asigurat accesul la o Rețea de Acces Radio (RAN), 5G Cloud Core, managementul segmentelor de rețea și automatizarea prioritizării conexiunilor.

Prin segmentarea E2E a rețelelor 5G, caracteristicile diferite ale serviciilor și parametrii de calitate pot fi atribuiți fiecărui segment de rețea în parte și, totodată, adaptați nevoilor clienților, asigurând o delimitare clară a segmentelor de rețea.  Prin crearea mai multor rețele virtuale pe o singură infrastructură fizică de rețea, pot fi dezvoltate servicii și modele de afaceri noi, diferențiate, fără a fi necesare compromisuri în ceea ce privește calitatea lor.

Testul a fost efectuat având ca scenariu de utilizare un streaming de joc VR în cloud, cu două segmente E2E de rețea independente – un broadband mobil și o parte optimizată pentru jocuri VR în cloud. Segmentul pentru jocuri a fost gândit și configurat pentru a facilita un randament mai mare, o latență scăzută și stabilitatea rețelei, oferind în același timp posibilitatea delimitării resurselor între cele două segmente de rețea. În urma testelor efectuate, s-a constatat că segmentul de jocuri a oferit o experiență superioară, chiar și în condiții de încărcare a rețelei.

Testul a marcat, de asemenea, realizarea cu succes a unei alte premiere la nivel mondial – introducerea unei noi caracteristici a politicii Uniunii Europene de segmentare a rețelelor 5G (politica de selecție a rutei UE sau URSP), care permite unui dispozitiv să aloce aplicații și servicii specifice către un segment definit. Acest lucru înseamnă că toți clienții pot avea parte de o calitate excelentă a serviciilor, prin alocarea către aplicații a segmentului de rețea potrivit.

Claudia Nemat, Board Member, Technology & Innovation, Deutsche Telekom, a afirmat: „Segmentarea rețelelor 5G Standalone setează premisele pentru crearea de noi oferte de servicii pentru consumatori și clienții enterprise. Deutsche Telekom pune preț pe experiențele livrate clienților săi, astfel că este esențial să arătăm valoarea pe care segmentarea rețelelor 5G o poate aduce clienților noștri. Fiind prima la nivel mondial, colaborarea noastră cu Ericsson și Samsung pentru segmentarea rețelelor și alocarea acestora (a segmentelor de rețea)  în funcție de caracteristicile dispozitivelor comerciale arată beneficiile aduse clienților noștri”.

Potrivit Ericsson, întregul potențial al tehnologiei 5G va putea fi deblocat doar prin intermediul procesului de segmentare a rețelelor și prin asigurarea unei latențe ultra scăzute la nivelul acestora.   

Erik Ekudden, Group CTO în cadrul Ericsson, a declarat: „Segmentarea rețelei este un factor cheie pentru monetizarea beneficiilor aduse de tehnologia 5G. Noile servicii digitale destinate consumatorilor și clienților enterprise devin realitate datorită faptului că tehnologia face posibilă crearea unui software gândit să răspundă caracteristicilor rețelelor virtuale specifice. Pentru a aduce aceste servicii pe piață, este vital ca operatorii să înceapă acest proces la nivelul organizațiilor lor și să colaboreze cu clienții, precum și cu participanții relevanți în ecosistem, pentru a demonstra valoarea acestora (a serviciilor) și un nivel optim de pregătire tehnică. Suntem foarte mândri să colaborăm îndeaproape cu Deutsche Telekom (unul dintre cei mai importanți operatori de telefonie mobilă de la nivel global) și cu Samsung pentru a pune la dispoziția pieței valoarea beneficiilor generate de segmentarea rețelelor”.

Cele mai citite
Ultima oră
Pe aceeași temă

1 COMENTARIU