De ce e important să alegem parole puternice și să ne autentificăm în doi pași
Într-o junglă online, în care tentațiile informatice sunt diverse, alfabetizarea digitală este esențială. Dar, câți dintre noi au parcurs pașii inițierii în online? Mai ales, atunci când vrei să lucrezi de acasă? Antreprenor de business online, angajat remote sau freelancer trebuie să-ți securizezi datele și să preîntâmpini orice breșă care ți-ar compromite datele personale și profesionale. Munca remote are avantaje, dar vine și cu riscuri.
Atenție la rețele WI-FI publice
Ești tentat să mergi la cafenea pentru ședința de dimineață, dar folosirea rețelelor Wi-Fi publice sau nesecurizate, îți poate expune datele la atacuri cibernetice. Ai nevoie de un firewall și un antivirus actualizat, ca să nu-ți lași dispozitivul vulnerabil.
Probleme de conectivitate
Conexiunea slabă sau instabilă generează probleme de conectivitate care pot întrerupe comunicarea și activitatea. Dacă nu ai acces rapid la un departament de IT, vei consuma timp și nervi, ca să depășești impasul.
Parole puternice și complicate
Inventează parole care să nu ducă la informații despre tine, cum ar fi nume, data nașterii sau adresa ta. O parolă puternică include o combinație de litere mari și mici, cifre și caractere speciale. Schimbarea periodică a parolelor diminuează riscul compromiterii acestora. Poți să apelezi la un manager de parole, care să le genereze și să le păstreze în siguranță.
Autentificarea în două etape
Adaugă o securizare suplimentară contului. Pe lângă parolă, este generat pe telefonul mobil, prin sms, un cod unic. Pentru hackerii care ți-au aflat parola, va fi dificil să treacă și peste acest filtru.
Atenție la confidențialitatea pe rețelele sociale și alte platforme
Neglijența te poate costa. Nu dezvălui informații personale sau profesionale care ar putea fi folosite împotriva ta. Poți gestiona singur riscurile, dacă ești prudent.
Confidențialitatea datelor
Munca într-un mediu familiar, te poate relaxa mai mult decât trebuie, iar informații profesionale confidențiale pot fi auzite și de membrii familiei. Asigură-te că acea cameră, amenajată ca birou, te izolează și creează o zonă potrivită lucrului.
Păstrarea documentelor
Gestionarea și păstrarea în siguranță a documentelor fizice și digitale este esențială pentru a te conforma reglementărilor de protecție a datelor. Securizează rețeaua și dispozitivele, utilizând VPN, actualizând software-ul și folosind parole puternice.
Backup-ul regulat
Protejează-ți datele, făcând cu regularitate backup. În acest fel, nu vei risca să pierzi informații importante sau să ai parte de alte incidente, cum ar fi defecțiuni hardware sau atacuri ransomware. La fel de important este să stochezi backup-urile într-un loc diferit de computerul principal, în cloud sau pe un hard disk extern.
Protejează-ți dispozitivele
Nu lăsa vulnerabil dispozitivul pe care lucrezi. Instalează și actualizează în permanență un software antivirus și antimalware de încredere. Asigură-te că firewall-ul este activat și criptează datele sensibile de pe laptopuri și alte dispozitive mobile.
Ca să ai un program clar și să nu fii distras, când lucrezi de acasă, stabilește-ți o rutină. Separă clar viața personală și obiceiurile casnice de activitatea profesională. Rămâi conectat și comunică permanent cu toți colegii. Doar asigurându-ți un mediu sănătos și sigur, vei putea lucra eficient și de acasă.