Vânzările de bere au crescut anul trecut cu 7%, la 18,2 milioane hectolitri, consumul pe cap de locuitor ajungând la 90 de litri, potrivit Asociaţiei Berarii României, citată de Mediafax.
Berarii cred că evoluţia se datorează verii lungi, cu temperaturi ridicate, şi evenimentelor sportive importante, precum Euro 2012 şi Jocurile Olimpice.
Citeşte şi Veştile bune ale Guvernului pe care economia nu le simte
Cea mai multă bere consumată a fost ambalată în PET, 52,5% din piaţă, urmată de cea la sticlă (28,2% din piaţă), cutie (15,8%) şi halbă (3,5%).
Exporturile au atins un nivel istoric, de 230.000 de hectolitri, ceea ce reprezintă 1,23% din producţia locală de bere. Importurile au fost de 430.000 de hectolitri, acoperind 2% din piaţă.
Producătorii de bere au ezitat să facă o prognoză privind vânzările în anul în curs, care a debutat cu o creştere a accizei.
Citeşte şi Oamenii de afaceri din România, pesimişti în legătură cu economia
Asociaţia reuneşte cinci mari producători (Bergenbier, Heineken, Romaqua, Ursus şi United Românian Breweries Bereprod) şi o mini-berărie (Clinica de bere), furnizând peste 90% din cantitatea de consumată în România (16,6 milioane hectolitri anul trecut).
Citeşte şi Uniunea Editorilor: Producţia de titluri de carte noi a crescut cu 10% în perioada crizei economice