Piața auto din România continuă să aibă volume foarte scăzute, raportat la numărul de locuitori, cu toate că vânzările au crescut cu 6,4% în primele cinci luni ale anului.
În primele cinci luni ale anului, în România, au fost înregistrate 25.842 mașini noi, în creștere cu 6,4% mai mult față de perioada similară a lui 2014. De asemenea luna mai a adus vânzări de 5.927 unități, o scădere cu 1,2 procente. Creșterea la cinci luni este aproape de cea din UE, de 6,8.
Totuși România este departe de oricare dintre țările Uniunii Europene care are un număr de locuitori similar. Spre exemplu Olanda, o țară cu doar 2-3 milioane de locuitori mai puțin, în ciuda suprafeței de câteva ori mai redusă, a vândut 164.873 mașini tot în primele 5 luni. Polonia, o țară cu o populație dublă față de cea a României, a vândut de aproape 6 ori mai multe mașini, respectiv 147.382 unități.
Un volum al pieței apropiat de cel din România îl au țări ca Luxemburg (puțin peste o jumătate de milion locuitori) sau Slovenia (circa 2 milioane locuitori). Doar 7 țări din UE, toate de dimensiuni mult mai mici față de ale României, au volume sub piața auto românească.
Valorile scăzute și creșterea care încă nu este suficient de mare sunt influențate în mod direct nivelul de trai, dar și de alți factori, precum insuficiența programelor guvernamentale sau vânzările de mașini second-hand din import foarte mari.
În primele cinci luni ale anului, în UE, s-au vândut 5.805.367 unități. Două dintre piețele majore au depășit deja borna de 1 milion unități: Germania (1,3 milioane +3,6%) și Marea Britanie (1,1 milioane +5,7%).