19.7 C
București
sâmbătă, 27 iulie 2024
AcasăSportUPDATE: Scandal Ponta-Băsescu pe tema posibilului eşec al privatizării CFR Marfă

UPDATE: Scandal Ponta-Băsescu pe tema posibilului eşec al privatizării CFR Marfă

Preşedinţia reacţioneaza la acuzaţiile premierului Ponta arătând ca nimeni nu trebuie să se teamă dacă a respectat legea. Purtătorul de cuvânt al preşedintelui, Bogdan Oprea, a publicat duminică un comunicat prin care răspunde la afirmaţia prim-ministrului Victor Ponta, potrivit căreia funcţionarii statului român s-ar teme să ia decizii privind privatizarea CFR Marfă pentru că Traian Băsescu ar fi dat ordin să fie anchetaţi de Direcţia Naţională Anticorupţie.

„Niciun funcţionar al statului român, niciun membru al Guvernului şi nici chiar prim-ministrul Guvernului României nu trebuie să se teamă de justiţie dacă ştiu că au respectat legea. Dacă, însă, vreun funcţionar, vreun membru al Guvernului sau chiar domnul prim-ministru însuşi a încălcat legea, atunci au toate motivele să fie temători. Domnul prim-ministru Victor-Viorel Ponta trebuie să înţeleagă că funcţionarii şi înalţii funcţionari, fie că vorbim chiar şi despre prim-ministrul Guvernului României, nu se bucură de protecţie în faţa instituţiilor statului atunci când încalcă rigorile legilor şi condiţiile de privatizare a unor mari companii”,  se arată în comunicat.

––

Reacţie dură a premierului după anunţul făcut duminică de Grup Geroviar Român.  Compania a anunţat că privatizarea CFR Marfă s-ar putea să nu se realizeze mâine. Victor Ponta îl indică vinovat în aceast scandal pe preşedintele Traian Băsescu şi afirmă că, prin declaraţiile lui, şeful statului a pus presiune pe funcţionarii implicaţi în privatizarea operatorului naţional de transport marfă.

„În mod sigur doamna ministru o să anunţe mâine exact ce măsuri au de luat. Ştiţi şi dvs, după ce preşedintele a dat ordin să fie toţi luaţi de DNA, funcţionarii, pe bună dreptate sunt foarte temători”, a declarat Ponta.

Citeşte şi: Cele cinci nereguli de la CFR Marfă

Reacţia premierului vine după ce Grup Feroviar Român a cerut astăzi intervenţa ministrului Transporturilor si desecretiyarea contractului de privatizare a CFR Marfa. Compania deţinută de Gruia Stoica transmite că statul nu şi-a îndeplinit obligaţiile contractuale, iar privatizarea opratorului naţional de transport marfă ar putea deveni un eşec. GFR ar trebui să plătească mâine restul de bani pentru preluarea CFR Marfă, respectiv 170 de milioane de euro potrivit B1.ro.

––

Omul de afaceri Gruia Stoica, proprietar al Grup Feroviar Român, companie ce a câştigat licitaţia pentru preluarea CFR Marfă, cere desecretizarea contractului de privatizare şi ajutorul ministrului Transporturilor pentru rezolvarea situaţiei. Stoica arată, într-un comunicat, că un eventual eşec al tranzacţiei se va datora, în exclusivitate, Comisiei de privatizare a CFR Marfă.

Citeşte şiVIDEO. Gruia Stoica: Avem banii şi în niciun caz din surse ilegale. Ministrul Transporturilor: Statul trebuie să ia o decizie legală şi juridic fundamentată

Intre Gruia Stoica şi reprezentanţii Executivului a existat, în ultimele zile, un schimb de replici privind procesul de privatizare a operatorului feroviar de marfă al statului. Reprezentantul GFR susţine că şi-a îndeplinit toate obligaţiile din contract şi că lipsa avizului Consiliului Concurenţei nu îi este imputabilă.

Citeşte şi: Mănescu şi-a convocat consultanţii ca să decidă în privinţa privatizării CFR Marfă

„În calitate de cumpărător, Grup Feroviar Român, care şi-a îndeplinit până acum cu onestitate şi la termen toate obligaţiile care-i reveneau, consideră că atitudinea Comisiei de Privatizare a fost de natură a-i leza buna-credinţă, interesele şi eforturile financiare pe care le-a făcut pentru succesul acestei privatizări de importanţă strategică pentru statul român. Cu toate acestea, GFR este în continuare dispus să colaboreze cu Ministerul Transporturilor pentru a identifica împreună căile legale prin care poate fi evitat eşecul unei licitaţii care ar afecta negativ mediul economic şi ar descuraja investiţiile străine. Grup Feroviar Român contează pe susţinerea conducerii Ministerului Transporturilor pentru prevenirea acestei situaţii”, se arată într-un comunicat transmis de GFR, deţinut de omul de agaceri Gruia Stoica.

GFR consideră că în acest moment, comisia de privatizare invocă termenul de obţinere a avizului din partea Consiliului Concurenţei drept motiv pentru un anticipat eşec al tranzacţiei, pentru a ascunde faptul că în mod flagrant nu şi-a îndeplinit obligaţiile care îi revin.

Cele mai citite
Ultima oră
Pe aceeași temă