20.8 C
București
sâmbătă, 27 iulie 2024
AcasăSportAtletismReclame stupide

Reclame stupide

Asaltati  de numarul mare de reclame care impanzesc orasul. nici nu le dam atentie si trecem pe langa ele cu o indiferenta protectoare. Cu toate acestea, sunt anumite reclame pe care analizandu-le foarte repede suntem pur si simplu nauciti de stupizenia lor.
Semnalam tot in cuprinsul acestei rubrici o reclama roz bonbon care invadeaza canalele mass-media referitoare la parfumul celor mai frumosi ani, anii lui Dan Spataru si ai Andei Calugareanu. Obiectul caruia i se face publicitate este neaosul DERO. Cat de frumosi erau acei ani nu mai are rost sa spunem. Chiar daca prin filtrul nostalgiei tot ce e trecut este idealizat si ne pare frumos, nu putem sa punem sub o asemenea palarie chiar orice. Oare anii stalinismului fiindca apartin trecutului au fost frumosi? Chiar si anii 70 ai ceausismului? Maniera este parsiva si deruteaza.
De data aceasta am in vedere o alta reclama. Din fericire nu  are nici o legatura cu trecutul dar e de o stupizenie care le intrece pe toate. Daca esti pe strada stirbei Voda este imposibil sa nu observi la intersectia cu Splaiul Independetei  un panou urias de unde-ti zambesc mai multe tinere, ale caror nume evident nu prezinta importanta, Cristina, Daniela, Luminita, ceva de felul asta, despre care aflam ca sunt arhitecte, ca viseaza sa realizeze o baza sportiva moderna si ce e mai interesant sau stupefiant e ca locuiesc ( traiesc) de cinci ani impreuna.
Ce inseamna ultima precizare? Ca ar fi lesbiene, ca numai un asemenea gen de intimitate le asigura inspiratia pentru a-si pune in aplicare proiectele profesionale? Sau in spiritul corectitudinii politice avem din cand in cand  datoria sa aducem in atentie si acele cupluri formate din persoane de acelasi sex, de data aceasta femei care au scapat de monstrul numit barbat,  si pe care societatea evoluata nu le mai blameaza, ci le admira?
Trecem pe langa reclame, asa cum am spus, cu indiferenta si plictiseala, suntem tot timpul agresati de chipuri mult prea stralucitoare pentru a fi reale, danturi si carnatii ireprosabile, computere de utima generatie, telefoane mobile  de la care te astepti la cele mai excitante bipuri, traim astfel intr-un univers virtual in care am ajuns inlocuiti de propriile noastre fantasme, dar parca o asemenea reclama nu am mai intalnit. E un fel de Gaga precum odinioara, dar blindat  de ideologia actualelor vremuri.

Cele mai citite
Ultima oră
Pe aceeași temă