19.7 C
București
sâmbătă, 27 iulie 2024
AcasăSpecialVolkswagen recheamă în service 2,6 milioane maşini, printre care Tiguan şi Amarok

Volkswagen recheamă în service 2,6 milioane maşini, printre care Tiguan şi Amarok

Grupul german Volkswagen recheamă în service peste 2,6 milioane de maşini de pe tot cuprinsul globului, pentru probleme de electronică şi ale sistemului de propulsie. Printre modelele vizate se numărăr Tiguan şi Amarok.

Volkswagen recomandă înlocuirea uleiului sintetic, din cutiile de cutiile viteze cu dublu ambreiaj (DSG), cu ulei mineral, conform unui purtător de cuvânt, citat de Automotive News. Problema ar putea afecta 1,6 milioane de vehicule, supuse acţiunii de rechemare în service. De asemeni 800.000 SUV-uri, Volkswagen Tiguan, au înregistrat defecţiuni ale sistemului de iluminat, problemă întâlnit în special la modelele construite între vara lui 2008 şi vara lui 2011. Dintre ele 147.000 unităţi au fost comercializate numai în Germania.

Un alt model cu probleme este  pick-up-ul Amarok, 239.000 de unităţi trebuind verificate pentru scurgeri de combustibil.

Schimbarea uleiului din cadrul sistemului de transmisie este necesară, deoarece ar putea cauza probleme ale sistemului electric. Ar putea fi afectate nu doar modele Volkswagen, ci şi unele din portofoliul Audi, Skoda sau Seat. Potrivit autorităţii de reglementare din China, în această ţară, sunt vizate 640.309 autoturisme.

Volkswagen a mai rechemat în service, în China, alte circa 384.000 maşini, în luna martie. Atunci televiziunea naţională din China prezenta o serie de defecţiuni, care cauzau vibraţii, pierdere de putere sau chiar o funcţionare în afara parametrilor normali a pedalei de acceleraţie. Potrivit televiziunii chineze inclusiv modelul Golf ar fi fost afectat, motiv pentru Volkswagen China a luat decizia de a lansa o acţiune de rechemare în service.

„Aceasta nu este o problemă specifică VW, este unul din lucrurile care se întâmplă la producătorii de volum”, a declarat Frank Schwope, un analist din Hanovra, Germania. „Costurile vor fi, probabil, cel mai probabil de zeci sau chiar sute de milioane de euro. Ele ar putea fi parţial acoperite de furnizorii implicaţi, însă tot vor afecta obiectivele financiare pentru acest an.”

Acţiunea celor de la Volkswagen le urmează pe cele anunţate de Toyota, Chrysler sau Mitsubishi. Astfel de probleme scot în evidenţă dezavantajele adăugării de tehnologii din ce în ce mai sofisticate noilor modele lansate pe piaţă. Nissan a ajuns până la a-l angaja pe referentul senior al publicaţiei independente Consumer Reports, din SUA, pe un post de consultant pentru calitatea produselor lansate pe piaţa americană.

Rechemările în service scot din buzunarele producătorilor auto miliarde de euro anual.

 

Cele mai citite
Ultima oră
Pe aceeași temă