UPDATE – Circa 245 de persoane au fost rănite marţi, la Shanghai, când o garnitură de metrou a lovit o alta, din cauza une defecţiuni la sistemul de semnalizare.
Sistemul de semnalizare s-a defectat cu 30 de minute înainte de coliziunea survenită în staţia Lao Ximen, a anunţat Shanghai Metro pe site, relatează DPA.
Managerii metroului au decis ca garniturile să fie controlate „telefonic, de către angajaţii metroului, în loc de prin semnale electrice”, şi au cerut ca trenurile să circule cu viteze mai mici, a declarat un operator citat de Xinhua.
Cei 245 de răniţi, care prezintă leziuni la cap, fracturi sau vânătăi, au fost trataţi la 10 spitale. Niciuna dintre victime nu este în stare gravă.
Circa 500 de persoane se aflau în cele două garnituri de metrou care s-au lovit în jurul orei locale 14.00 (9.00 ora României).
Mai multe persoane au fost rănite după ce două rame de metrou au intrat în coliziune la Shanghai, marţi după-amiază, cel mai probabil din cauza unei defecţiuni a sistemului automat de semnalizare, a anunţat site-ul de internet al cotidianului Dongfang Zaobao, citat de AFP, preluată de Mediafax.
Accidentul s-a produs în momentul în care unul dintre metrouri l-a lovit în partea din spate pe celălalt, pe linia 10 a reţelei metropolitane a capitalei economice a Chinei, a anunţat agenţia oficială China Nouă.
Fotografiile publicate de serviciul de microblogging chinez arată pasageri sângerând la faţă şi pompieri într-unul dintre metrouri.
Acest accident are loc la două luni după o coliziune între două trenuri de mare viteză la 23 iulie, în apropiere de Wenzhou (estul Chinei), soldată cu 40 de morţi.
După acest accident, experţii au criticat ritmul alert ale construirii reţelei feroviare de mare viteză din China, devenită în câţiva ani cea mai mare din lume.
La fel se întâmplă şi cu reţeaua de metrou din Shanghai, care este, de la lansarea primei sale linii în 1995, unul dintre transporturile în comun cu cea mai rapidă expansiune din lume.