16.5 C
București
marți, 16 aprilie 2024
AcasăSpecialUnda verde pentru fuziunea aeroporturilor Otopeni si Baneasa

Unda verde pentru fuziunea aeroporturilor Otopeni si Baneasa

» Compania Aeroporturi Bucuresti va avea un capital social de 143 milioane RON.

» Taxele si impozitele vor fi platite in judetul Ilfov.

» Deocamdata, taxele aeroportuare raman neschimbate.

O noua megacompanie, aeroporturi Bucuresti, detinuta in proportie de 80% de Ministerul Transporturilor si 20% de Fondul Proprietatea, a luat ieri fiinta prin decizia adunarilor generale ale actionarilor de la cele doua aeroporturi din Capitala, Baneasa si Otopeni. Ministrul Transporturilor, Ludovic Orban, a anuntat ieri ca urmatoarele etape pentru realizarea efectiva a fuziunii sunt desemnarea reprezentantilor in AGA si CA si stabilirea echipei manageriale. "Prin crearea noii companii se intareste pozitia Bucurestilor in contextul concurentei regionale acerbe in domeniul aeroportuar", a spus ministrul. Mai mult, secretarul de stat Alexandros Galiatatos a tinut sa puncteze ca astfel inceteaza "concurenta neloiala pe care Baneasa a facut-o Otopeniului". Prin crearea noii companii, cu un capital social de 143 milioane RON, autoritatile judetului Ilfov nu vor avea decat de castigat. Aceasta deoarece sediul social va fi la Otopeni, iar toate taxele si impozitele platite in contul Aeroportului Baneasa vor intra si ele in vistieria Administratiei Financiare a judetului Ilfov. Venituri deloc neglijabile, daca tinem cont numai de impozitul pe teren aferent zecilor de hectare de care dispune Bucuresti–Baneasa "Aurel Vlaicu". Fuziunea celor doua aeroporturi a fost contestata inca din faza de intentie de catre Aviatia Utilitara, societate controlata de controversatul om de afaceri hunedorean Adrian Gardean. De asemenea, contestari au venit si din partea reprezentantului Fondului Proprietatea in Consiliul de Administratie al Aeroportului Baneasa. Ministrul Orban s-a declarat insa hotarat sa duca pana la capat operatiunea de fuziune a celor doua aeroporturi, care va deveni efectiva dupa data de 10 mai. Chiar daca Aeroportul Baneasa face parte acum din noua companie, oficialii Ministerului Transporturilor au dat asigurari ca, cel putin pentru moment, nu se pune problema majorarii taxelor aeroportuare. Aeroportul Otopeni are o capacitate de 4 milioane pasageri pe an, iar cel de la Baneasa – de 450 de mii. Insa prin finalizarea mai multor investitii aflate in derulare la Aeroportul Otopeni "Henri Coanda" se spera ca, in 2009, capacitatea de operare a acestuia sa ajunga la 6 milioane de pasageri anual. In afara de lucrarile aflate in derulare la cele doua aeroporturi, care vor avea statutul de puncte de lucru, in perspectiva, se mai intentioneaza si realizarea altor investitii. Bunaoara, pentru Otopeni se doreste realizarea, incepand din 2011, a unor conexiuni cu viitoarea autostrada Bucuresti-Ploiesti, cu calea ferata si cu metroul. Aceste investitii, alaturi de constructia unei statii subterane de metrou si tren, a unui centru de afaceri si a unui hotel, sunt estimate, preliminar, la o valoare totala de 450 milioane de euro.

Cele mai citite

Olaf Scholz, vizită în China: Nu fumăm toți cannabis în Germania

Cancelarul Olaf Scholz i-a asigurat luni pe studenții chinezi că nu vor fi nevoiți să fumeze cannabis dacă aleg să studieze în Germania, liderul...

Tesla se restructurează: mai mult de 10% din angajații companiei la nivel global vor fi puși pe liber

Tesla va concedia peste 10% din cei 140,473 de angajaţi ai companiei la nivel global, potrivit unei note interne redactată de Elon Musk, scrie...

Olaf Scholz, vizită în China: Nu fumăm toți cannabis în Germania

Cancelarul Olaf Scholz i-a asigurat luni pe studenții chinezi că nu vor fi nevoiți să fumeze cannabis dacă aleg să studieze în Germania, liderul...
Ultima oră
Pe aceeași temă