13.4 C
București
miercuri, 28 februarie 2024
AcasăSpecialUndă verde pentru expropierile necesare reabilitării urbane a Galațiului

Undă verde pentru expropierile necesare reabilitării urbane a Galațiului

Consiliul Municipal a alocat peste 5 milioane de lei pentru expropierile necesare pentru lărgirea la patru benzi a străzii Traian și demolarea ruinelor de la „Ancora“.

După mulți ani în care edilii Galațiului nu au considerat importantă adaptarea infrastructurii rutiere la creșterea numărului de autovehicole și implicit a traficului și s-a ajuns ca deseori circulația pe principalele artere să fie perturbată de ambuteiaje, a venit și vremea proiectelor prin care se încearcă fluidizarea circulației rutiere. Două dintre acestea prevăd crearea unor artere cu sensuri unice care să permită traversarea orașului în numai zece minute, de la intrarea de la nord, zona Metro, la sud, intrarea în oraș dinspre Brăila.

Artera de traversare de la nord la sud va fi formată din strada Traian și șoseaua de pe Faleză, iar cea care va asigura traversarea orașului de la sud la nord va fi  Bulevardul Coșbuc. „Este un proiect esențial pentru noi și pentru Galați, pentru că, așa cum am mai spus-o, ne dorim să intre în modernizare ­totală și Bulevardul Coșbuc. Vrem ca strada Traian, care străbate orașul de la nord la sud, să iasă la faleză pe patru benzi, iar de pe faleză, prin zona Poliției de Frontieră, se iese din oraș către Brăila. Se traversează orașul în zece minute. Ne dorim ca strada Traian să fie patru benzi, sens unic, pentru ca cei care vor să traverseze orașul rapid, dinspre Metro, să aibă drum întins, rapid, către Brăila. În mod asemănător, Coșbuc-ul, după ce va fi modernizat și tot cu sens unic, va fi drumul de ieșire către nord. Toate străzile perpendiculare pe Coșbuc și pe Traian vor avea, alternativ, sensuri unice și astfel vom avea o fluidizare traficului”, ne-a declarat primarul Marius Stan.

Peste 14 milioane lei pentru lărgirea străzii Traian

Pentru asigurarea celor patru benzi de circulație pe strada Traian e necesară lărgirea carosabilului de la două la patru benzi pe sectorul dintre străzile Tecuci și Brăilei, ceea ce presupune demolarea unui rând de case pe o lungime de 440 m. Prin Hotărârea nr. 166/2015, Consiliul Municipal (CLM) Galați a aprobat declanșarea procedurii de expropiere a unor imobile în vederea realizării lucrărilor de „modernizare str. Traian între Metrou și str. Brăilei – lărgire carosabil”.

Valoarea totală a investiției este 14.161.000 lei, din care 7.600.000 pentru lucrările de construcții și 4.706.000 lei pentru despăgubirile acordate celor 21 de proprietari de imobile și terenuri din zona culoarului de expropiere, de 3.154 mp. Este vorba de 18 familii, două societăți comerciale și Fundația Caritatea, a Federației Comunităților Evreiești din România, proprietara imobilului în care funcționează Colegiul „Al.I. Cuza” și care va fi expropiată de 169 mp de construcții și 147 mp de teren. Cea mai mare despăgubire, de 993.000 lei, va fi plătită unei familii căreia îi vor fi expropiate 118 mp de teren și o suprafață construită de 288 mp. 

Ghetoul de la „Ancora“, demolat prin expropiere

Tot prin expropierea unor terenuri și construcții și-a găsit rezolvarea și un alt proiect al municipalității, construirea unei parcări și a unui parc în locul fostei baterii de garaje din zona Complexului „Ancora”, din Mazepa 1. În 2013, primarul Marius Stan a anunțat că va începe demolarea celor 10.500 de garaje care dau cartierelor de blocuri imaginea de ghetouri. Atunci primăria a și demolat două baterii de garaje, una de 145 de garaje din Micro 19, unde va fi amenajată o parcare cu 216 locuri și un parc și o alta de 91 de garaje, din zona „Ancora”, unde va fi un parc și o parcare cu 86 de locuri. Dacă în Micro 19 proprietarii de garaje au fost de acord cu demolările, în Mazepa 1 situația s-a complicat din cauză că 25 dintre proprietari cumpăraseră de la primărie și terenurile de sub garaje și nu au fost de acord cu demolările. Dintre cei 91 de proprietari de garaje numai 54 erau posesori de mașini, restul folosindu-le ca magazii. Singura posibilitate de demolare a celor 25 de garaje a fost amenajarea unor artere în zonă și expropierea terenurilor pentru lucrările de utilitate publică. Aleșii locali au aprobat hotărârea CLM nr. 165/2015, prin care a fost abrobată declanșarea procedurii de expropiere pentru „amenajare arteră rutieră de legătură strada Al. Lăpușneanu și str. Roșiori”. Suprafața totală a noii amenajări este 4.583 mp, din care numai 966 mp aparțin domeniului public, fiind necesară expropierea a 4.327 mp, pentru construirea arterei de circulație cu suprafața de 2.176 mp și 1.357 mp de parcare, plus 600 mp spații verzi și 200 mp de alei.

» Costurile proiectului din zona Ancora sunt de 2.288.000 lei, din care 494.500 pentru expropieri și 29.000 lei pentru demolarea ruinelor celor 25 de garaje. Cei 25 de proprietari de garaje vor primi despăgubiri de la 16.000 la 30.900 lei.

Cele mai citite

România, lovită de o criză puternică pe piața muncii

România, ca multe alte țări din Europa, se confruntă cu probleme majore de ordin demografic. Populația îmbătrânește, iar tinerii aleg să plece peste...

Hidroelectrica a înregistrat în 2023 cel mai mare profit din istorie

În timp ce românii sărăcesc de la o zi la alta, iar cea mai mare parte din salariile lor se duce pe facturi,...

Teodosie – cel care transformă economiile acumulate prin post în mană cerească

Ilustrație: Marian Avramescu Înalt ridicatul cu macaraua arhiepiscop al Tomisului, Teodosie, a decretat trei zile de post și rugăciune, spre înlătuarea demonilor care nu-i...
Ultima oră
Pe aceeași temă