Miliardarul australian Clive Palmer şi-a dezvăluit luni proiectul de a construi, în China, o replică modernă a celebrului vas de croazieră Titanic, scufundat în urmă cu 100 de ani, relateză Agerpres.
Titanic II ar urma să fie la fel de fastuos ca fratele său mai mare, iar o primă călătorie a noii nave, între Marea Britanie şi New York, este prevăzută pentru 2016, informează AFP.
Clive Palmer, care a făcut avere din industria minieră, a dat deja comandă constructorului naval chinez CSC Jinling Shipyard să demareze proiectul, fără a preciza suma la care se va ridica investiţia.
Proiectul prevede ca Titanic II să păstreze gabaritul original al celebrei nave considerate ‘insubmersibile’, care a naufragiat în timpul călătoriei sale inaugurale, în noaptea de pe 14 spre 15 aprilie 1912, după ce s-a ciocnit de un aisberg în Atlanticul de Nord.
Citeşte şi Studiu: Titanicul va dispărea peste 20 sau 30 de ani
‘Ca înfăţişare totul va fi la fel de fastuos ca pe Titanic, însă noua navă va fi dotată, în mod evident, cu tehnologii şi sisteme de securitate şi de navigare moderne’, a explicat constructorul chinez într-un comunicat. De asemenea, noua navă va găzdui o expoziţie permanentă despre Queensland, provincia australiană de unde este originar Palmer.
‘Titanic II va naviga în emisfera nordică, iar călătoria sa inaugurală din Marea Britanie spre America de Nord este prevăzută pentru sfârşitul lui 2016’, precizează comunicatul. Cu această ocazie, marina chineză va fi invitată să escorteze transatlanticul.
Potrivit lui Clive Palmer, noua navă este un omagiu adus echipajului de pe Titanic. ‘Aceşti oameni au făcut o muncă ce stârneşte admiraţia şi după 100 de ani de la acea dată, iar noi vrem ca această stare de spirit să se perpetueze şi pentru 100 de ani de acum încolo’, a declarat Palmer.
Cietşte şi DESCOPERIRE MACABRĂ: Rămăşiţe umane lângă epava TITANICULUI
Clive Palmer, a cărui avere este estimată la peste 5 miliarde de dolari australieni /peste 3,7 miliarde de euro/, este un important furnizor de cărbune şi de minerale de fier către industria chineză. ‘Chinezii sunt renumiţi pentru performanţele lor în domeniul construcţiei de nave comerciale şi cargouri. La ora actuală, China produce între 2 şi 3% dintre navele de lux, însă ea doreşte să-i concureze pe europeni, care deţin circa 75% din această piaţă’, a subliniat omul de afaceri australian.
Citeşte şi FOTO 100 de ani de la naufragiul Titanicului