20.8 C
București
sâmbătă, 27 iulie 2024
AcasăSpecialTurneul campionilor

Turneul campionilor

Campionul României la automobilism, Daniel Onoriu, va lua parte la „Rally All Stars”, competiţie la care participă campionii naţionali ai tuturor ţărilor europene.

La Porec, în Croaţia, va avea loc între 30 aprilie şi 2 mai una dintre cele mai tari întâlniri pe patru roţi din acest an, „Rally All Stars 2010″, o competiţie care va aduce la start cel puţin 36 de campioni naţionali din competiţiile automobilistice ale ţărilor europene. La eve­niment a fost invitat să ia parte şi Daniel Onoriu, câştigătorul campionatului de viteză în coastă al României în 2009. Pe lângă Onoriu, la start se vor mai afla nume grele ale sportului cailor putere, în frun­te cu Ari Vatanen, Juha Kank­kunen, Armin Schwarz, Gigi Galli, Guerlain Chicherit, Stig Blomqvist, Luc Alphand, Her­man Gassner sau  Wilfried Wiedner.

Show-ul propriu-zis va dura două zile: în prima, sâmbătă, vor avea loc fazele preliminare, eliminatorii, pentru ca duminică să avem finalele. Actori, cântăreţi şi sportivi vor fi prezenţi la Rally All Stars, majoritatea devenind apoi copiloţi în cursă. Pentru ca şansele să fie egale pentru toţi, maşinile pe care vor concura campionii vor fi aceleaşi pentru toţi: Buggy de 2000 cmc, Mitsubishi Lancer EVO IX, tot de 2000 cmc şi, în finală, Opel Antara de 7000 cmc.

Visează să-l învingă pe Vatanen

Daniel Onoriu povesteşte pe site-ul său cum a ajuns să concureze la acest raliu. „Am fost selecţionat automat pentru că sunt campionul României. Un prieten foarte bun m-a pus în legătură cu organizatorul din Croaţia.” Visul lui Onoriu este să îl învingă pe idolul său, Ari Vatanen. „Sunt încântat că pot concura contra celor mai buni, legende ale motor­sportului, dar voi da ce am mai bun să câştig. Vatanen e unul dintre idolii mei, dar vreau să-l înving. Eu mă adaptez foarte repede, iar la Rally All Stars vom merge toţi pe aceleaşi maşini. Poate mă vede şi pe mine vreo echipă din străi­nă­tate.”

Pilotul spune că în România principala problemă a celor care vor să slujească automo­bilismul este legată de lipsa sponsorilor. „În mod normal, trebuie să te antrenezi sute de kilometri între două curse. Maşina mea consumă foarte mult şi un litru de benzină costă cam şase euro. Cheltuielile sunt foarte mari, iar cei care mă susţin sunt foarte puţini. În plus, nu există un circuit, iar ca să închizi circulaţia pentru a te pregăti ai nevoie de multe intervenţii la autorităţile locale.”

Totuşi, spune Onoriu, bani există. „Cine crede că bugetele piloţilor din România se fac prin performanţe se înşală amarnic. Nu vreau să dau în nimeni, dar poate că ar trebui să îmi iau şi eu un copilot ministru sau preşedinte de partid ca să fiu sprijinit. Unii au foarte mulţi sponsori”, spune Onoriu, aluzie, probabil, la faptul că Victor Ponta, liderul PSD, a participat la mai multe raliuri interne alături de anumiţi piloţi.

Cine este Daniel Onoriu

Nepotul cunoscuţilor lăutari Gabi Luncă şi Ion Onoriu a trăit în 2006, la 28 de ani, cumpăna vieţii sale. În seara meciului Middlebrough-Steaua, probabil grăbit şi conducând prin centrul Bucureştiului o moto­cicletă, a fost lovit puternic de un autoturism şi a stat 9 zile în comă. Cu splina scoasă, sto­macul perforat şi mai multe coaste rupte, a avut nevoie de mai multe operaţii pentru a se pune din nou pe picioare. Deşi nimeni nu a crezut, a revenit în lumea cailor putere, dar a trecut de la două la patru roţi. A urmat şcoala de piloţi a lui Titi Aur, cel mai mare pilot român, şi din 2007 a început să participe la campionatul de viteză în coastă, pe care anul trecut l-a şi câştigat. 

Bogdan Costea
Bogdan Costeahttp://bogdan-costea
Bogdan Costea, sef departament Sport
Cele mai citite
Ultima oră
Pe aceeași temă