» La Berlin s-a semnat un contract de promovare a litoralului romanesc pe piata din Germania.
» Astfel, dupa multi ani, turistii germani ar putea reveni in statiunile din judetul Constanta.
» Nemtii au acum la dispozitie si o cursa aeriana directa.
Asociatia litoral – Delta Dunarii si compania Aeriana Air Berlin au semnat marti, in standul Romaniei de la Bursa Internationala de Turism de la Berlin, un contract de promovare a litoralului romanesc pe piata germana. Contractul va sustine operarea cursei charter München-Constanta pentru sezonul de vara 2010, in vederea unei mai bune promovari a litoralului pentru touroperatorii germani care promoveaza destinatia Romania – TUI, ITS, DERTOUR. "Prin semnarea acestui contract, Asociatia pentru Promovarea si Dezvoltarea Turismului Litoral-Delta Dunarii isi reafirma angajamentul ferm pe care si l-a luat impreuna cu operatorii de turism romani – hotelierii, agentii de turism si autoritati locale de pe litoral – de a mentine atractivitatea destinatiei si un bun raport intre calitatea serviciilor turistice si pret, in vederea crearii unei consolidari a destinatiei pe care o promovam pe piata germana, o data cu revenirea TUI in Romania", a declarat Corina Martin, presedintele asociatiei.
Aceasta a precizat si ca Delta Dunarii constituie de asemenea o locatie cu un grad de atractivitate in crestere pentru turistii germani, dat fiind potentialul sau unic in Europa si apropierea fata de litoral. Asociatia Litoral – Delta Dunarii participa cu un stand la Bursa Internationala de Turism de la Berlin, desfasurata in perioada 10-14 martie, impreuna cu reprezentantii Consiliul Judetean Constanta si hotelierii de pe litoral si promoveaza litoralul romanesc si Delta Dunarii pe piata germana.
Cinci ani de absenta
Cel mai important tour operator german, TUI, s-a retras din Romania in anul 2006. Statiunile de pe litoralul romanesc nu au mai aparut in cataloagele de prezentare ale TUI, iar turistii germani au disparut practic. Motivele invocate atunci pentru retragere au fost numeroasele plangeri legate de conditiile de cazare si de ambient. Cu alte cuvinte, turistii s-au plans de muzica data la maximum in cluburi, din cauza careia nu puteau dormi, de prezenta masiva a cainilor vagabonzi, de mizerie si chiar de preturile prea mari practicate de unele unitati de cazare.
La toate aceste probleme s-a adaugat isteria gripei aviare, dar si cele legate de plaje (hotelierii nu au mai putut asigura turistii ca au sezlonguri, desi promisesera acest lucru in pliante, pentru ca plajele au ajuns in mana unor concesionari care nu aveau legatura cu turismul). Cireasa de pe tort a fost concurenta acerba a hotelierilor din Bulgaria, multe dintre ele conduse de germani. Acestea au oferit conditii de cazare si preturi imbatabile pentru multe dintre hotelurile romanesti.