Trenurile ajung, joi, în Gara de Nord, din Capitală, cu întârzieri până la trei ore, ca urmare a testelor efectuate la sistmemul căii ferate, efectuate de Compania Naţională de Căi Ferate, astfel că se efectuează lucrări între Chitila şi Brazi, informează Digi24.
Astfel, sunt întârzieri foarte mari pentru toate plecările și sosirile din Gara de Nord. Cele mai afectate garnituri sunt cele de pe ruta Satul Mare – Bucuresti Nord, unde sunt afișate 200 de minute, şi trenurile care vin din Brasov sau Bacau cu întârzieri de peste 120 de minute. Sunt afectate și trenurile care pleacă din Capitală spre toate zonele țării.
Testele au început luni. În cursul zilei de joi, se circulă , în continuare, în condiții speciale, de tip cale liberă, un tip de circulație manuală.
Angajații CFR spun că situația se va remedia joi și că testele trebuie efectuate pentru siguranța cetățenilor și pentru un trafic mai bun.
Compania Națională de Căi Ferate explică printr-un comunicat de ce este afectată circulaţia trenurilor între Chitila și Brazi. Astfel, „pe segmentul Chitila – Brazi se testează noul sistem de dirijare a traficului ETCS/ERTMS nivel 2″, se precizează în comunicat.
Mai mult, „trenurile de călători aflate în circulaţie vor înregistra întârzieri pe segmentul feroviar Bucureşti – Ploieşti, deoarece pe toată perioada testării noului sistem de dirijare a traficului se diminuează capacitatea secţiilor de circulaţie şi se prelungesc timpii de mers. Lucrările de punere în funcţie a noului sistem de coordonare şi dirijare a traficului feroviar afectează circulaţia trenurilor care tranzitează staţiile de cale ferată Bucuresti Nord, Bucureşti Basarab, Chitila, Buftea, Periş, Crivina, Brazi şi Ploieşti. Proiectul pilot ETCS/ERTMS nivel 2 are ca principal scop întocmirea unui set de reguli de operare din punct de vedere tehnic şi comercial, conform normelor europene. Acest set de reguli de operare, împreună cu echipamentele speciale montate în cale, vor constitui baza de implementare a acestui nou sistem pe tot Coridorul IV paneuropean. Principalele lui beneficii sunt îmbunătăţirea siguranţei circulaţiei şi creşterea capacităţii de transport”, precizează sursa citată.