25.5 C
București
sâmbătă, 27 iulie 2024
AcasăSpecialTop Food Brands – Primul studiu despre percepţiile în oglindă ale părinţilor...

Top Food Brands – Primul studiu despre percepţiile în oglindă ale părinţilor şi specialiştilor în parenting

Părinții cumpără emoțional în vreme ce specialiștii recomandă rațional atunci când este vorba de alimentația copiilor, conform Top Food Brands, primul studiu care analizează în oglindă tendințele care influențează alegerile celor două categorii. Studiul este comandat de Itsy Bitsy, singurul post de radio pentru părinți si copii, și realizat de compania de cercetare Open-I Research.

Conform Top Food Brands, pentru părinți contează ca brandul să fie sanatos si dorit de copii, în vreme ce pentru specialiști contează caracteristicile produsului: proveniența și calitatea ingredientelor folosite, dar și modul de prelucrare.

„Itsy Bitsy este alături de familii de peste 9 ani, timp în care a devenit specialist în preocupările părinților. Cercetăm de un deceniu tipologiile de părinți din România și obiceiurile de consum ale familiilor cu copii și folosim aceste informații la baza producțiilor noastre: programe educative și de divertisment, dar și publicitate pentru părinți și copii. În ceea ce privește alimentația, pentru că aceasta este atât de importantă pentru părinți, am ales doar publicitatea care promovează produse sănătoase pentru familie”, a spus Nadia Tătaru, director general Radio Itsy Bitsy.

Top Food Brands, studiu care pune în oglindă perspectivele specialiștilor (medici, nutriționiști, educatori, specialiști în parenting etc.) și ale părinților arată diferențele dintre ce recomandă primii și ce ajunge în coșul de cumpărături al familiei.

Din punctul de vedere al experților, liderul este Sanovita, considerat de aceștia cel mai sănătos și de încredere brand de pe piață. Locurile 2 și 3 sunt ocupate de Napolact și Covalact, percepute drept sănătoase, din ingrediente naturale, fără aditivi, mărci de încredere. Și părinții au în topul alegerilor sănătoase categoria produselor lactate, iar primele trei mărci apreciate de aceștia fiind Danone, Nestle și Napolact.

O altă concluzie importantă a studiului este că dacă acum cațiva ani acestea erau opiniile unui segment mai educat și mai informat, preocuparea pentru sănătatea alimentației devine o tendință din ce în ce mai populară, care deja are un impact asupra brandurilor.

„Percepția de produs sănătos și marcă de încredere reprezintă condiții de bază ca un produs să treacă proba atât în fața părinților, cât și a specialistilor. Totuși, tensiunea cea mai mare a unui părinte modern vine din nevoia de a mulțumi copilul, de a-i cumpăra ce-i place, și dorința de a urma sfatul experților, adică a oferi copilului ceva sănătos, benefic pe termen lung. Întrucât avem de-a face cu un consumator din ce în ce mai atent și cu acces aproape nelimitat la informații, brandurile care vor reuși să rezolve această dilemă, adaptandu-se nevoilor si fiind transarente, vor avea mult de câștigat.”, a spus Adina Nica, managing director Open-I Research.

Topul experților a fost realizat pe un panel de 34 de specialiști, iar topul parinților a fost realizat pe un eșantion de 400 de persoane, reprezentativ pentru parinții din mediul urban.

Despre ITSY BITSY

Brandul ITSY BITSY include singurul post de radio din Romania pentru părinți și copii, www.itsybitsy.ro, ateliere pentru părințiț și copii și evenimente pentru timpul liber în familie. Itsy Bitsy FM emite în prezent în București și în peste jumătate din teritoriul României.

Despre Open – I

Open-I Research este o companie cu experiență în cercetare de piață pentru strategie și planificare de piață, folosind metode inovatoare de înțelegere a consumatorului. Fondatorul companiei Open-I Research, Adina Nica, este unul dintre cei mai experimentați cercetători de pe piața românească, având o preocupare pentru studierea trendurilor de consumator și anticiparea schimbărilor care pot avea impact asupra diverselor piețe.

Cele mai citite
Ultima oră
Pe aceeași temă