Grupul de televiziune CME, actionarul majoritar al PRO TV, a anuntat incheierea unei aliante strategice cu unul dintre cele mai importante companii de media din lume, Time Warner – SUA, prin care gigantul american va investi 241,5 milioane de dolari la CME, informeaza Mediafax.
Time Warner va cumpara 19 milioane de actiuni noi emise de CME, ceea ce inseamna aproximativ 31% din capitalul grupului care opereaza mai multe canale TV in Cehia, Romania, Slovacia, Slovenia, Croatia, Ucraina si Bulgaria.
De asemenea, CME si studiourile Warner Bros, celebra divizie a Time Warner, vor forma un parteneriat pentru lansarea si operarea unor canale tematice de televiziune in tarile in care CME este prezenta. Aceste canale, dintre care o parte sub brandul Warner Bros, vor difuza filme internationale si seriale, incluzand productii din celebrul portofoliu al studiourilor americane.
"Sunt increzator ca aceasta alianta cu Time Warner va accelera dezvoltarea CME si va duce compania la un nivel la care doar visam in urma cu 15 ani. Legatura dintre pozitia strategica a CME si brandurile Time Warner va imbunatati perspectivele celor doua companii pe masura ce vor colabora", a declarat Ronald Lauder, fondatorul si principalul actionar al CME, o companie care a avut anul trecut venituri de peste un miliard de dolari.
Jeff Bewkes, directorul executiv (CEO) al Time Warner, a afirmat ca tranzactia cu CME este o oportunitate unica de a investi si de a se asocia cu o companie media lider de piata in Europa Centrala si de Est.
"Chiar daca aceasta regiune este influentata de criza economica globala, noi credem ca CME este pozitionata ideal pe termen lung, odata ce zona Europei Centrale si de Est va cunoaste din nou o crestere sustinuta, iar companiile de media din aceste tari vor continua sa se dezvolte. Consideram ca aceasta tranzactie va crea valoare adaugata pentru actionarii ambelor companii avand in vedere ca vom lucra cu talentata echipa de management a CME pentru a atinge potentialul maxim de crestere", a spus Bewkes.
Adrian Sarbu, presedintele si directorul operational (COO) al CME, considera ca succesul CME este condus de echipele locale de management si de abilitatile lor de a crea continutul asteptat de audienta.
"Time Warner si studiourile Warner Bros sunt lideri recunoscuti in a crea continut si au abilitatile si experienta necesara de a creste calitatea programelor locale", a declarat Sarbu.
Grupul de televiziune CME a fost creat in urma cu 15 ani de omul de afaceri american Ronald Lauder, anticipand deschiderea si dezvoltarea pe care o va avea Europa Centrala si de Est dupa caderea comunismului.
In Romania, Lauder s-a asociat cu Adrian Sarbu pentru lansarea PRO TV, care a ajuns cel mai de succes brand media din Romania. CME detine in acest moment 95% din actiunile companiei PRO TV SA, care opereaza canalele PRO TV, Acasa, Pro Cinema, PRO TV International, Sport.ro si MTV Romania. Restul de 5% din actiuni ii apartin lui Adrian Sarbu, proprietarul grupului Media PRO, care detine printre altele MEDIAFAX si Ziarul Financiar.
Adrian Sarbu, care a creat PRO TV-ul in urma cu paisprezece ani, conduce acum intregul grup CME. Compania americana este listata pe piata bursiera Nasdaq din New York si la Bursa de la Praga, capitalizarea fiind de 423 milioane de dolari.
Time Warner este cel mai mare grup de media din lume, avand o valoare de piata actuala de 28 miliarde dolari.
Mai multe informatii financiare si bursiere puteti gasi pe www.romaniafinanciara.ro