Turistii de pe litoral nu se inghesuie sa foloseasca tichetele de vacanta, dar nici agentiile nu tin mortis sa apeleze la acest sistem. Comisioanele nu sunt deloc atractive pentru intermediarii acestor pachete turistice.
Directorul unei agentii de turism din Constanta, Ramona Craciun, ne-a declarat ca, pana in prezent, numarul clientilor care s-au interesat de vacante prin intermediul tichetelor de vacanta este mic. In plus, pentru agentiile de turism, oferta comercializarii tichetelor nu este deloc avantajoasa, comisioanele ramase fiind foarte mici. Oricum, subliniaza directorul agentiei, fata de anul trecut, numarul turistilor care aleg sa petreaca o vacanta in strainatate a scazut. Chiar daca la Constanta agentiile sunt afectate de aceasta criza, directorul Ramona Craciun a subliniat ca, in ceea ce priveste preferintele romanilor, acestea au ramas aceleasi. Pe primul loc se afla, ca destinatie, Grecia, pe locul II – Turcia, iar pe locul III – Bulgaria. Toate destinatiile sunt preferate pentru ca ofera sisteme all inclusive, dar au si servicii la inaltime.
Cat despre oferta locala all-inclusive, aceasta aproape ca nu exista. Pe ici, pe colo, anumiti proprietari de hoteluri au inceput sa le creeze turistilor anumite facilitati. Oricum acestea sunt departe de ceea ce inseamna oferta all-inclusive. Din pacate, hotelierii de pe litoralul romanesc se bazeaza pe turismul intern si de weekend. Este mult mai confortabil, iar clientii sunt mai putin pretentiosi.