Flanco, cel mai apreciat lanţ de retail electro-IT, anunţă că sectoarele de televizoare şi electrocasnice incorporabile au o dinamică foarte ridicată în 2011.
Astfel, televizoarele LED şi LCD au crescut ca volum în vânzări cu circa 40% în 2011 comparativ cu 2010, televizoarele 3D au cea mai bună evoluţie, iar televizoarele CRT (cu tub) au înregistrat cea mai mare scădere de la an la an (aproximativ 60%). Plasmele reprezintă încă un segment de nişă, acestea crescând cu aproximativ 10% faţă de anul precedent.
În competiţia electrocasnice independente/incorporabile, în 2011 raportul a ajuns la 50%-50% faţă de 80%-20% cu un an în urmă, potrivit Flanco.
În categoria PC-urilor, potrivit reprezentanţilor Flanco, raportul de vânzări laptop – desktop este de 6/1, în creştere în ultimele luni de zile.
În ceea ce priveşte evoluţia vânzărilor în segementul camerelor foto compacte şi D SLR, vânzarea de camere foto compacte reprezintă aproximativ 85% din vânzarea totală de camere, în prima parte a anului, conform rapoartelor GfK. În lanţul de magazine Flanco, ponderea acestora este de 88-90%.
Bugetul de achiziţii
Combinele frigorifice cele mai cautate sunt cele cu preţul cuprins între 1.199 lei – 1.499 lei, pe când cele mai cumpărate maşini de spălat au preţul cuprins între 899 lei şi 1.199 lei, potrivit reprezentanţilor Flanco. În categoria laptop-urilor, preţul mediu al celor mai achiziţionate produse se situează în jurul valorii de 1.899 lei.
Valoarea medie a bonului de casă în reţelele Flanco în prezent este de circa 400 lei. Astfel, comparativ cu perioada ianuarie-aprilie se înregistrează o creştere cu aproximativ 5% a acestei valori.
Pentru 2011 Flanco estimează că piaţa de retail de electronice, electrocasnice şi IT va atinge valoarea de 1-1.1 miliarde euro, în creştere cu 7-10% faţă de nivelul de aproximativ 1 miliard euro înregistrat în 2010.