Judetul Constanta s-ar putea imbogati, de anul viitor, cu doua noi manifestari expozitionale: un targ de turism si un targ de mobila. Ambele fac parte din proiectele de dezvoltare ale Romexpo, dar au sanse diferite de a fi realizate.
Constanta se situeaza pe locul al treilea in tara in ceea ce priveste nivelul de trai, dupa Bucuresti si Timisoara, potrivit statisticilor prezentate de conducerea Romexpo. Dezvoltarea economica a judetului atrage dupa sine si realizarea unor targuri si expozitii specializate, acestea fiind un adevarat barometru al economiei. De aceea, conducerea Romexpo intentioneaza sa lanseze, in acest spatiu, anul viitor, un targ de turism si unul de mobila, acestea fiind doua domenii in care Constanta exceleaza.
Experienta folositoare
In ceea ce priveste targul de turism, Romexpo are o traditie pe care vrea sa o foloseasca si la malul marii. Societatea organizeaza, deja, Targul International de Turism al Romaniei, in perioada 31 martie Ð 1 aprilie, in capitala, eveniment unde litoralul este foarte important. Mariana Dicianu, director in cadrul Departamentului de Organizare Targuri si Expozitii al Romexpo, a declarat, la Mangalia, ca doreste ca in cadrul acestui proiect, care prezinta Romania ca destinatie turistica, sa accentueze reprezentarea litoralului. Ideea este cu atat mai importanta cu cat la acest targ participa 250 de firme din 22 de tari, care expun pe o suprafata de 30.000 de metri patrati. "Vrem sa dezvoltam un proiect similar si in Constanta. Mariana Dicianu a adaugat ca factorii locali cunosc cel mai bine problema turismului litoral, astfel ca, numai in colaborare cu acestea, se poate sustine cel mai bine interesul zonei.
O industrie in plina afirmare
Cel de-al doilea proiect pe care Romexpo intentioneaza sa-l deruleze in Constanta este un targ de mobila, care sa cuprinda si sectiuni de utilaje, de accesorii si de amenajari interioare. "Obiectivul acestui targ este orientarea produselor romanesti spre piata autohtona, inclusiv in ceea ce priveste introducerea designului ca valoare adaugata pentru mobilierul romanesc”, a declarat Mariana Dicianu. Aceasta a precizat ca se refera la designul de avangarda, care face ca produsele romanesti sa fie competitive si pe plan extern. Reprezentantii Romexpo au conchis ca judetul Constanta are un potential deosebit in ceea ce priveste industria mobilei, potential care trebuie exploatat prin astfel de manifestari expozitionale. Acestia au vorbit si despre succesul Targului International de Mobila organizat in capitala, precizand ca, in acest caz, s-a ajuns la targ structurat in proportie de 50% pe promovarea utilajelor si echipamentele utilizate in industria mobilei, si 50% pe expunerea de mobilier. "In plus, pe piata externa, mobilierul romanesc este foarte cautat, de aceea este necesara o adaptabilitate a produselor, astfel incat industria mobilei sa redevina ceea ce a fost cu multi ani in urma: industria de referinta a Romaniei”, a adaugat directorul Romexpo.
Exista si probleme
Din pacate, realizarea celor doua targuri este tributara infrastructurii precare a judetului. "Nu putem sa facem un targ de mobila in spatiile hotelurilor, acolo unde organizam de obicei Targul National de Imbracaminte si Incaltaminte TINIMTEX, pentru ca nu este un spatiu adecvat”, a declarat George Cojocaru, presedinte-director general Romexpo. Lipsa unui centru expozitional adecvat se resimte din ce in ce mai acut. In lipsa sa, Constanta va fi privata de astfel de evenimente, care nu fac altceva decat sa dea un impuls dezvoltarii economice.