15.4 C
București
sâmbătă, 20 aprilie 2024
AcasăSpecialStudiu: tendinţele anului 2016 în social media

Studiu: tendinţele anului 2016 în social media

Robo-jurnalişti, telefoane mobile inteligente care se pot plia şi pot funcţiona sub apă, evoluţia “războiului” dintre creatorii de conţinut online şi programele pentru blocarea reclamelor pe site-uri sau direcţia spre care se îndreaptă social-media reprezintă doar o parte dintre domeniile ale căror tendinţe pentru anul 2016 sunt analizate de Institutul Reuters pentru Studiul Jurnalismului (Reuters Institute for the Study of Journalism) în cadrul analizei “Journalism, Media and Technology Predictions 2016”, scrie Agerpres

O echipă extinsă de cercetători din cadrul Institutului Reuters, alături de colaboratori, au analizat evoluţia domeniului digital înregistrată în 26 de ţări. “Cunoaştem cu certitudine faptul că aceleaşi tendinţe tehnologice au implicaţii diferite de la ţară la ţară. Digital News Project are drept obiectiv o mai bună înţelegere a acestor diferenţe”, a declarat directorul de cercetare din cadrul Institutului Reuters, dr. Rasmus Kleis Nielsen. 

Reţelele de socializare şi aplicaţiile de mesagerie au devenit relevante pentru din ce în ce mai mulţi utilizatori în cursul anului trecut. Facebook a atins în 2015, pentru prima oară, 1 miliard de accesări unice pe zi. Instagram a depăşit 400 de milioane de utilizatori şi, în pofida problemelor sale, Twitter încă se bazează pe aproximativ 350 de milioane de utilizatori activi în fiecare lună. Între timp, numeroşi utilizatori s-au îndreptat spre aplicaţiile de mesagerie online pentru că, în multe ţări, aceste servicii sunt gratuite, pe când serviciile SMS tradiţionale, oferite de companiile de telefonie mobilă, nu. Principalul obiectiv pentru anul în curs asumat deopotrivă de aplicaţiile de mesagerie şi de reţelele de socializare va fi să-i determine pe utilizatori să-şi petreacă mai mult timp conectaţi la aceste servicii – ceea ce înseamnă adică conţinut mai mult şi mai divers dar şi reducerea incompatibilităţilor dintre diferitele platforme de socializare. 

În afară de concentrarea pe conţinutul video şi dezvoltarea serviciilor de live streaming, despre care am discutat deja, iată la ce ne putem aştepta în anul 2016 de la domeniul social-media, conform Institutului Reuters. 

1. Dezvoltarea conţinutului: În loc să ofere link-uri către articole şi bloguri, platformele de social-media îi vor încuraja pe creatorii de conţinut şi companiile care doresc să-şi plaseze reclamele să publice direct în aceste platforme. Sub presiune, Twitter va renunţa la limita de 140 de caractere pentru fiecare mesaj şi va trece la 10.000 de caractere, intrând în competiţie directă cu Facebook, LinkedIn şi Medium. Acesta va fi doar începutul unui trend de creştere a volumului de conţinut creat, distribuit şi monetizat prin intermediul platformelor de socializare. În aceste condiţii, relevanţa blogurilor şi a site-urilor personale va scădea, publicul larg preferând să se informeze direct de pe site-urile şi portalurile mari, centralizate. 

2. Dezvoltarea Social e-Commerce şi noi funcţii oferite în aplicaţii: Butoanele pentru cumpărături sau postările “sponsored” există deja de mai mult timp în acest domeniu, însă în cursul acestui an opţiunile de a face achiziţii direct din platformele de social-media se vor diversifica. Portalul Pinterest va încerca să capitalizeze în continuare pe marginea succesului înregistrat deja, Twitter experimentează cu vânzările pe platformă, în timp ce Facebook are în vedere să-şi extindă opţiunile, permiţând paginilor pentru donaţii sau diverse campanii umanitare să funcţioneze continuu în interiorul platformei. Reţelele asiatice, precum WeChat sau Line, au mers chiar mai departe, integrând servicii contra cost cum ar fi aplicaţii pentru chemarea unui taxi, ştiri sau descărcare de muzică. Până la sfârşitul acestui an, majoritatea companiilor din domeniul social-media vor lansa mai multe servicii sau le vor perfecţiona pe cele pe care le oferă deja, aşa cum sunt Uber şi Spotify. Concluzia analiştilor de la Institutul Reuters este că în cursul acestui an vom petrece mai mult timp şi vom cheltui mai mulţi bani pe site-urile de socializare. 

3. Aplicaţiile de mesagerie îşi fac simţită prezenţa în programele de breaking news: De-a lungul anului trecut numeroase fotografii, clipuri video şi comentarii provenite de pe platforme precum WhatsApp, Line, WeChat sau Telegram, dar şi de pe Twitter sau serviciile de e-mail şi-au făcut loc în programele de breaking news. Această tendinţă de a creşte interactivitatea transmisiilor de la evenimente deosebite va continua să se manifeste şi în cursul acestui an. 

4. Aplicaţiile de mesagerie vor fi mai sigure: Hackerii reprezintă în continuare o problemă pentru securitatea în mediul online, dar şi grupările teroriste apelează la platformele de socializare pentru a comunica, iar drept urmare şi numeroase agenţii de securitate guvernamentale “aruncă câte un ochi” pe conturile de pe reţelele de socializare, condiţii în care ne putem aştepta la o creştere a nivelului de securitate al acestor platforme. Reţeaua Telegram a devenit foarte populară în Orientul Mijlociu, atât în rândul utilizatorilor obişnuiţi cât şi al grupărilor teroriste precum ISIS, care o folosesc pentru comunicare şi pentru a-şi răspândi propaganda. Telegram dispune de funcţii de secretizare a mesajelor de chat care folosesc criptare end-to-end, mesaje care se pot autodistruge şi care nu lasă nicio urmă pe servere. Firechat este o altă aplicaţie care a devenit populară în timpul protestelor din 2014, de la Hong Kong. Firechat foloseşte semnale radio şi conectivitatea Bluetooth a telefoanelor pentru a genera reţele locale la care se pot conecta toţi oamenii dintr-o anumită zonă. 

5. Noi emoticoane pentru exprimarea unei game cât mai variate de trăiri şi de emoţii: Aceste opţiuni oferă noi modalităţi, mai nuanţate, de sharing şi de a oferi feedback din partea utilizatorilor cu privire la conţinutul creat de trusturile de presă sau diferitele companii. 

6. Socializarea la muncă: Acesta ar putea fi anul în care angajatorii ar putea începe să profite de puterea reţelelor de socializare pentru obiective interne, la locul de muncă. În acest an, serviciile bazate în cloud au şansa de a modifica cultura e-mail-ului din marile corporaţii şi pot aduce un plus de productivitate. Instrumente precum Slack sau Hipchat se află în avangarda acestei schimbări, ajutând echipele corporatiste să-şi organizeze comunicarea şi să distribuie informaţii, permiţându-le membrilor acestor echipe să intre în contact într-un mod familiar, non-formal şi non-ierarhic.

Cele mai citite

Taiwanul anunță că a detectat 21 de avioane militare chineze în jurul insulei

21 de avioane militare chineze au fost detectate în jurul Insulei Taiwan începând cu ora locală 8:15 (0:15 GMT), a anunţat sâmbătă Ministerul Apărării...

Beat la volan, cu 218 km pe oră în localitate

Un șofer în vârstă de 41 de ani din Craiova a fost prins de polițiști conducând băut la volan și cu o viteză de...

Corespondentul rus de război Semion Eremin a fost ucis într-un atac cu drone

Corespondentul rus de război Semion Eremin, care lucra pentru cotidianul rusesc Izvestia, a fost ucis vineri într-un atac cu drone ucrainene în sud-estul Ucrainei,...
Ultima oră
Pe aceeași temă