Cel mai cunoscut joc de construcții din lume, LEGO, a devenit, în ultimii ani, din ce în ce mai violent, afirmă un studiu publicat de Universitatea din Canterbury (Noua Zeelandă).
Autorii studiului au remarcat tendința ca scenariile de joc oferite de produsele LEGO să fie „îmbogățite” prin „antrenarea în conflicte”. O asemenea tendință este însă contrară politicii oficiale a companiei din Danemarca, care susține că produsele ei descurajează violența.
Specialiștii din Noua Zeelandă observă că violența este promovată simultan în programele de televiziune, în jucării și în diverse jocuri, cei mai expuși la aceste evoluții fiind copiii.
„Compania LEGO a devenit cel mai mare producător de jucării din lume și de aceea am decis să măsurăm nivelul de violență existent în produsele acesteia. Aceste produse nu sunt chiar atât de inocente”, a explicat unul dintre autorii studiului, dr. Christoph Bartneck.
Prin analizarea cataloagelor de produse LEGO dintre anii 1978-2014 se remarcă o creștere a nivelului de violență de 19 la sută pe an, iar în acest moment circa 40 la sută din conținutul catalogului include diferite tipuri de violență, afirmă studiul. De asemenea, circa 30 la sută dintre seturile LEGO aflate acum pe piață includ cel puțin o armă.
În replică, un reprezentant al companiei producătoare, Troy Taylor, a explicat că “la fel ca și alte tipuri de roluri, rolurile de conflict fac parte din dezvoltarea naturală a copiilor. Noi întotdeauna folosim umorul pentru a ne ajuta să reducem gradul de conflict”.